KFC registruje ochranné známky súvisiace s metaverse a NFT

KFC registruje ochranné známky súvisiace s metaverse a NFT

od Simona

V posledných mesiacoch sa o virtuálnu realitu zaujíma čoraz viac spoločností. Teraz, po stopách svojho konkurenta, McDonald’s, Yum! Brands, vlastník Taco Bell, Pizza Hut a Kentucky Fried Chicken (KFC), podal niekoľko žiadostí o ochrannú známku pre NFT a produkty a služby súvisiace s metaverse.

KFC v metaverse

Podľa právnika Michaela Kondoudisa, ktorý o tejto téme tweetoval, boli prihlášky podané na americký úrad pre patenty a ochranné známky 25. marca 2022. To signalizuje plány značiek vstúpiť na trhy NFT a metaverse.

Je známe, že KFC požiadalo o ochranné známky pre virtuálne jedlá a nápoje, NFT, internetové obchody s virtuálnymi produktmi a virtuálne reštaurácie.

Ako dodal Kondoudis, tieto prihlášky ochrannej známky „nasledujú trend v sektore reštaurácií“. Predtým takýto krok urobili takí trhoví giganti ako McDonald’s a Burger King.

Zámerom McDonald’s je vybudovať „virtuálnu reštauráciu s reálnymi a virtuálnymi produktmi“. Viac o tejto iniciatíve sme písali tu.

Shopify umožňuje predajcom vytvárať a predávať NFT na svojej platforme

Fast food v metaverse

Stojí za zmienku, že spoločnosť Inspire Brands, Inc., vlastník spoločností Arby’s, Baskin-Robbins, Buffalo Wild Wings, Jimmy John’s a Sonic, tiež nedávno podala sériu prihlášok k ochranným známkam súvisiacich s NFT.

Medzitým, len minulý týždeň, spoločnosť Meta, Marka Zuckerberga, predtým známa ako Facebook, oznámila svoj zámer expandovať do sektora metaverse podniknutím krokov na predaj širšej škály virtuálnych služieb.

Je vhodné dodať, že v prípade KFC nejde o prvý krok do sveta digitálnych aktív. Už v roku 2018 v Kanade sieť experimentálne zaviedla platby BTC. Gurmáni pikantných kuracích kúskov potom mali možnosť objednať si špeciálny, akciový „Bitcoin Box“, za ktorý museli zaplatiť bitcoinmi.

Náklady na jeden „Box“ bol 20 dolárov. Bitcoinové platby spracovával BTC platobný procesor pre firmy BitPay.

Na jeseň roku 2021 spoločnosť McDonald’s uviedla na čínsky trh kolekciu NFT „Big Mac Rubik’s Cube“. Dôvod? Oslavuje 31. výročie svojej existencie na trhu Ríše stredu.

zdroj: cointelegraph.com, pixabay.com

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár