McDonald’s v metaverse
Zámerom McDonald’s je vybudovať „virtuálnu reštauráciu s reálnymi a virtuálnymi produktami”. Vyplýva to z príspevku na Twitteri od Josha Gerbena, právnika v oblasti ochranných známok.
McDonald’s smeruje do metaversa.
Spoločnosť podala 10 (DESAŤ!) prihlášok ochranných známok, ktoré naznačujú, že plánuje ponúkať „virtuálnu reštauráciu so skutočným a virtuálnym tovarom“ a „prevádzkovať virtuálnu reštauráciu s donáškou domov.“ # Mcdonalds #Metaverse
McDonald’s is headed to the metaverse.
The company has filed 10 (TEN!) trademark applications indicating it plans to offer „a virtual restaurant featuring actual and virtual goods“ and „operating a virtual restaurant featuring home delivery.“#Mcdonalds #Metaverse pic.twitter.com/J9pK7EK9nl
— Josh Gerben (@JoshGerben) February 9, 2022
Dokumenty predložené koncernom McDonald’s, okrem iného, registrácia ochrannej známky na „prevádzkovanie virtuálnej reštaurácie s reálnymi a virtuálnymi produktmi“ a „prevádzkovanie virtuálnej online reštaurácie s donáškou domov“.
Panera Bread vstupuje aj do virtuálneho sveta
K tomuto trendu sa pridal aj ďalší významný americký reťazec rýchleho občerstvenia Panera Bread. Spoločnosť má viac ako 2 000 predajných miest v Spojených štátoch a Kanade a plánuje vstúpiť na burzu v prvej polovici roku 2022. Panera Bread zaregistroval servisné značky na metaverse len deň pred McDonald’s.
Obe siete idú v stopách mnohých iných veľkých spoločností. Medzi značky, ktoré sa už rozhodli vstúpiť do virtuálneho sveta, patria napr. Nike, Ferrari, Facebook, Walmart, Nvidia, Adidas, Microsoft a Apple.
Gerben pre magazín Forbes povedal:
Keď vidíte túto masu veľkých spoločností, ktorá podáva toľko nových žiadostí o ochrannú známku, je úplne jasné, že to príde”.
Zdôraznil tiež, že mnohé spoločnosti ešte neinvestovali do vlastného metaverse, no určite nebudú riskovať, že budú vynechané z potenciálne veľkého biznisu.
Myslím si, že každá značka podá takéto žiadosti v najbližších 12 mesiacoch. Nemyslím si, že by niekto chcel byť ďalším Blockbustom a úplne ignorovať novú technológiu, ktorá prichádza.
George Hanson, digitálny riaditeľ spoločnosti Panera, sa k najnovšiemu kroku spoločnosti vyjadril takto:
Panera vždy pracuje na tom, aby bola na čele technologického pokroku. Ako značka neustále hľadáme nové spôsoby, ako obohatiť zážitok našich hostí v našich kaviarňach aj v metaverse.
McDonald’s zase neposkytol žiadne oficiálne vyhlásenie. Isté však je, že spoločnosť pred mesiacom spolupracovala s Humbertom Leonom, spoluzakladateľom módnej značky Opening Ceremony. Spoločne pracovali na kolekcii na oslavu roku tigra v čínskom kalendári.
zdroj: cointelegraph.com, pixabay.com