Big Mac v metaverse? McDonald’s vstupuje do virtuálneho sveta

Metaverse si v poslednej dobe získava obrovskú popularitu medzi mainstreamovými značkami. Ďalším, kto sa chce pripojiť k virtuálnemu vesmíru, je McDonald's. Gigant rýchleho občerstvenia podal desať nových žiadostí o ochrannú známku, čo môže naznačovať, že o nejaký čas bude možné jesť Big Mac aj vo virtuálnom svete.

od Simona

NEWSLETTER OKRYPTE.SK

McDonald’s v metaverse

Zámerom McDonald’s je vybudovať „virtuálnu reštauráciu s reálnymi a virtuálnymi produktami”. Vyplýva to z príspevku na Twitteri od Josha Gerbena, právnika v oblasti ochranných známok.

McDonald’s smeruje do metaversa.

Spoločnosť podala 10 (DESAŤ!) prihlášok ochranných známok, ktoré naznačujú, že plánuje ponúkať „virtuálnu reštauráciu so skutočným a virtuálnym tovarom“ a „prevádzkovať virtuálnu reštauráciu s donáškou domov.“ # Mcdonalds #Metaverse

Dokumenty predložené koncernom McDonald’s, okrem iného, registrácia ochrannej známky na „prevádzkovanie virtuálnej reštaurácie s reálnymi a virtuálnymi produktmi“ a „prevádzkovanie virtuálnej online reštaurácie s donáškou domov“.

Panera Bread vstupuje aj do virtuálneho sveta

K tomuto trendu sa pridal aj ďalší významný americký reťazec rýchleho občerstvenia Panera Bread. Spoločnosť má viac ako 2 000 predajných miest v Spojených štátoch a Kanade a plánuje vstúpiť na burzu v prvej polovici roku 2022. Panera Bread zaregistroval servisné značky na metaverse len deň pred McDonald’s.

Obe siete idú v stopách mnohých iných veľkých spoločností. Medzi značky, ktoré sa už rozhodli vstúpiť do virtuálneho sveta, patria napr. Nike, Ferrari, Facebook, Walmart, Nvidia, Adidas, Microsoft a Apple.

Gerben pre magazín Forbes povedal:

Keď vidíte túto masu veľkých spoločností, ktorá podáva toľko nových žiadostí o ochrannú známku, je úplne jasné, že to príde”.

Zdôraznil tiež, že mnohé spoločnosti ešte neinvestovali do vlastného metaverse, no určite nebudú riskovať, že budú vynechané z potenciálne veľkého biznisu.

Myslím si, že každá značka podá takéto žiadosti v najbližších 12 mesiacoch. Nemyslím si, že by niekto chcel byť ďalším Blockbustom a úplne ignorovať novú technológiu, ktorá prichádza.

George Hanson, digitálny riaditeľ spoločnosti Panera, sa k najnovšiemu kroku spoločnosti vyjadril takto:

Panera vždy pracuje na tom, aby bola na čele technologického pokroku. Ako značka neustále hľadáme nové spôsoby, ako obohatiť zážitok našich hostí v našich kaviarňach aj v metaverse.

McDonald’s zase neposkytol žiadne oficiálne vyhlásenie. Isté však je, že spoločnosť pred mesiacom spolupracovala s Humbertom Leonom, spoluzakladateľom módnej značky Opening Ceremony. Spoločne pracovali na kolekcii na oslavu roku tigra v čínskom kalendári.

zdroj: cointelegraph.com, pixabay.com

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár