Otec Metaverse, Neal Stephenson, spúšťa svoj blockchain
Neal Stephenson, autor, ktorý pred 30 rokmi vymyslel pojem Metaverse, spúšťa svoj blockchain projekt zameraný na túto technológiu – LAMINA1. Zmenil tiež svoju víziu metaverse a uviedol, že zážitok bude pravdepodobne viac orientovaný na plochú obrazovku ako na technológiu rozšírenej reality.
Stephenson je populárny autor sci-fi románov. Vo svojej knihe Snow Crash z roku 1992 predstavil koncept virtuálnej reality s názvom Metaverse.
Ako bolo oznámené 8. júna, investor OG a bývalý prezident Bitcoin Foundation Peter Vessenes, Stephenson – vytvorili nový blockchain vrstvy 1 s názvom LAMINA1. Dúfajú, že bude fungovať ako „základná vrstva pre Open Metaverse.“
Je to miesto na vybudovanie niečoho, čo sa trochu približuje Nealovej vízii – miesto, ktoré privileguje tvorcov, technológov a umelcov, miesto, ktoré poskytuje podporu, priestorové výpočtové technológie a komunitu, ktorá podporuje tých, ktorí budujú metaverse
Vessenes uviedol a dodal, že sieť bude pravdepodobne uhlíkovo negatívna.
V tejto fáze však veľa detailov o projekte nepoznáme.
Neal prináša svoju víziu, múdrosť, skúsenosti a niektoré základné ciele: pomáhať umelcom a iným tvorcom primerane zaplateným za ich prácu, pomáhať životnému prostrediu a budovať skutočne otvorený metaverse bez monopolov.
Poznamenal, že on sám sa zameria na rýchle spustenie blockchainu, pričom bude pracovať na „vytvorení a spustení potrebného riadiaceho systému, vytvorení technológie, IP partnerov, umelcov, obchodných partnerov a fondov k spolupráci“.
Vízia z románu
Stephensonov román z roku 1992 zobrazuje Metaverse ako prostredie virtuálneho mesta. Dá sa k nemu dostať cez celosvetovú sieť optických vlákien. Kniha sa venuje aj témam sociálnej nerovnosti, centralizovanej kontroly, reklamy a virtuálnych nehnuteľností.
Stepheson sa dnes na Twitteri podelil o niekoľko myšlienok o metaverse.
Vďaka hrám sa teraz môžu miliardy ľudí voľne pohybovať v 3D prostredí na 2D plochých obrazovkách. Používateľské rozhrania nie sú to, čo si väčšina autorov sci-fi predstavovala
Autor dodal, že moderný vývoj hier je stále zameraný na obrazovky, nie AR / VR.
zdroj: blockchain.news