Spisovateľ Neal Stephenson, „otec“ metaverse, vytvára svoj blockchainový projekt

od Michaela

NEWSLETTER okrypte.sk

Otec Metaverse, Neal Stephenson, spúšťa svoj blockchain

Neal Stephenson, autor, ktorý pred 30 rokmi vymyslel pojem Metaverse, spúšťa svoj blockchain projekt zameraný na túto technológiu – LAMINA1. Zmenil tiež svoju víziu metaverse a uviedol, že zážitok bude pravdepodobne viac orientovaný na plochú obrazovku ako na technológiu rozšírenej reality.

Stephenson je populárny autor sci-fi románov. Vo svojej knihe Snow Crash z roku 1992 predstavil koncept virtuálnej reality s názvom Metaverse.

Ako bolo oznámené 8. júna, investor OG a bývalý prezident Bitcoin Foundation Peter Vessenes, Stephenson – vytvorili nový blockchain vrstvy 1 s názvom LAMINA1. Dúfajú, že bude fungovať ako „základná vrstva pre Open Metaverse.“

Je to miesto na vybudovanie niečoho, čo sa trochu približuje Nealovej vízii – miesto, ktoré privileguje tvorcov, technológov a umelcov, miesto, ktoré poskytuje podporu, priestorové výpočtové technológie a komunitu, ktorá podporuje tých, ktorí budujú metaverse

Vessenes uviedol a dodal, že sieť bude pravdepodobne uhlíkovo negatívna.

V tejto fáze však veľa detailov o projekte nepoznáme.

Neal prináša svoju víziu, múdrosť, skúsenosti a niektoré základné ciele: pomáhať umelcom a iným tvorcom primerane zaplateným za ich prácu, pomáhať životnému prostrediu a budovať skutočne otvorený metaverse bez monopolov.

Poznamenal, že on sám sa zameria na rýchle spustenie blockchainu, pričom bude pracovať na „vytvorení a spustení potrebného riadiaceho systému, vytvorení technológie, IP partnerov, umelcov, obchodných partnerov a fondov k spolupráci“.

metaverse blockchain

Vízia z románu

Stephensonov román z roku 1992 zobrazuje Metaverse ako prostredie virtuálneho mesta. Dá sa k nemu dostať cez celosvetovú sieť optických vlákien. Kniha sa venuje aj témam sociálnej nerovnosti, centralizovanej kontroly, reklamy a virtuálnych nehnuteľností.

Stepheson sa dnes na Twitteri podelil o niekoľko myšlienok o metaverse.

Vďaka hrám sa teraz môžu miliardy ľudí voľne pohybovať v 3D prostredí na 2D plochých obrazovkách. Používateľské rozhrania nie sú to, čo si väčšina autorov sci-fi predstavovala

Autor dodal, že moderný vývoj hier je stále zameraný na obrazovky, nie AR / VR.

zdroj: blockchain.news

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár