Vývojári Minecraftu vytvorili petíciu proti NFT v hrách

Vývojári Minecraftu vytvorili petíciu proti NFT v hrách

0 komentárov

Minulý pondelok vývojári súvisiaci s Minecraftom a ďalšími hernými platformami zverejnili príručku zameranú na zvýšenie povedomia o údajnom nebezpečenstve NFT a kryptomien.

Skupina Climate Replay, ktorá zahŕňa mnoho vývojárov Mojang Studios, požiadala vývojárov a hráčov z celého sveta, aby podpísali petíciu proti NFT. Jeho tvorcovia žiadajú hráčov, aby zvážili potenciálne nebezpečenstvo z NFT. Aspekty, ktoré berú do úvahy, sú dopad na predaj, ekológiu a všeobecnú zmenu prístupu k hraniu.

Ignorovaním kľúčových rizikových faktorov a do očí bijúcich problémov užívatelia NFT podkopávajú snahy o vytvorenie spravodlivej a udržateľnej existencie pre všetkých. – čítame vo vyhlásení 

Autori príručky tvrdia, že predstavuje myslenie širokej koalície developerov, no od vzniku deklarácie prešiel týždeň a zatiaľ má vyzbieraných niečo viac ako 70 podpisov.

Spoluautor Cory Scheviak napísal pre skupinu Climate Replay na Discord:

Naším cieľom je pôsobiť ako centrálny, nezaujatý zdroj informácií o technológii NFT a blockchain a zvyšovať povedomie o rizikách, environmentálnych nákladoch a nálade komunity v súvislosti s NFT a digitálnym vlastníctvom. Dúfame, že sa nám to podarí rozšíriť do celého odvetvia a primäť k podpisu čo najviac firiem a ľudí.

Problémy opísané v príručke Climate Replay

V príručke sa riešili obavy z exploatácie životného prostredia spojené s používaním konsenzu proof-of-work, ktoré spotrebúvajú veľké množstvo elektriny. Tvorcovia však nespomenuli, že blockchain Ethereum je v procese migrácie na model konsenzu proof-of-stake. Táto zmena exponenciálne zníži jeho uhlíkovú stopu. Taktiež neboli žiadne informácie o iných blockchainoch, ktoré sú plne ekologické.

Tvorcovia Climate Replay dbajú aj na vzorec play-to-earn. S týmto riešením používatelia zarábajú kryptomeny a NFT plnením špecifických úloh. Autori tvrdia, že hra má byť zábavná, nie pracovná. Neberú však do úvahy predaj predmetov, ktoré už dávno fungujú v hrách. V chudobnejších krajinách prispel k lepšej kondícii niektorých domácich rozpočtov model play-to-earn.

hry za účelom získania zisku

Ďalším problémom pre vývojárov je zjavný nedostatok bezpečnosti v rámci celého ekosystému a časté pokusy o prienik. Jednou z takýchto udalostí bol nedávny hack Ronin, siete vývojárov Axie Infinity. Platformu potom okradli o viac ako 600 miliónov dolárov.

Tradiční vývojári hier sa tiež obávajú špekulatívneho a nestáleho charakteru kryptomien a transakcií NFT. Zdá sa však, že riešenie týchto problémov spočíva v správnej tokenómii a pravidelných auditoch kódu.

Nízky počet podpisov môže byť znakom toho, že hráči menia svoj prístup k NFT a začínajú vidieť nepochybné výhody tejto technológie. Nie je to tak dávno, čo sa Ubisoft stretol s tvrdou reakciou svojej komunity na túžbu predstaviť NFT.

Je potrebné poznamenať, že povedomie spoločnosti o tejto téme sa len rozvíja. Ešte pred pár mesiacmi si nevymeniteľné žetóny veľa ľudí spájalo len s bublinou v jpg obrázkoch. Dnes si mnohí predstavitelia herného priemyslu všímajú početné výhody používania blockchainu a NFT.

Sebastien Borget, spoluzakladateľ a COO spoločnosti The Sandbox, sa k tejto téme nedávno vyjadril:

Každé štúdio, ktoré poznám, od najväčšej vedúcej spoločnosti až po najmenšiu  bude mať produkt súvisiaci s blockchainom, ak nie viac.

Záverečná myšlienka

Možno tušiť, že autori príručky Climate Replay mali dobrý úmysel, no prezentovali len svoj prístup k nevýhodám používania NFT. Šírenie vedomostí o nových technológiách si zaslúži uznanie, no autori sa zamerali len na nevýhody, ignorujúc už existujúce riešenia. Problémy prezentované v publikácii by mali len vyvolať otázky do ďalšej diskusie, osvety a zlepšovania techniky.

zdroj: blockchain.news

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár