Renault sa pripája k virtuálnej realite
Renault, jedna z najväčších automobilových spoločností na svete, podpísala dohodu o partnerstve so spoločnosťou The Sandbox. Cieľom tejto spolupráce je pomôcť výrobcovi automobilov ponoriť sa do virtuálneho sveta Metaverse. Kórejská pobočka spoločnosti bude zodpovedná za zoznámenie svojich „virtuálnych zákazníkov“ s produktmi značky.
Ponúkané automobilové zážitky sú navrhnuté tak, aby obohatili platformu Sandbox a umožnili Renaultu osloviť širšie publikum. Cindy Lee, generálna riaditeľka spoločnosti The Sandbox Korea, komentovala partnerstvo medzi týmito dvoma spoločnosťami:
Toto partnerstvo je vynikajúcim príkladom spolupráce. Sandbox môže rásť bez priemyselných hraníc. Sme schopní predstaviť nové typy zážitkov, ktoré spájajú autá a digitálne zdroje.
Rozsah aktivít partnerstva a povaha skúseností, ktoré partnerstvo poskytne, neboli v súčasnosti prezentované.
Metaverse a automotive
Renault však nie je prvou automobilovou značkou, ktorá uviedla na trh svoje produkty v Metaverse. Virtuálny svet už dlhšiu dobu láka mnohé korporácie. Napríklad Volkswagen spustil v apríli reklamnú kampaň pod názvom „Game On“. V rámci nej museli používatelia loviť NFT v Metaverse.
Nissan, japonská automobilka, použila Metaverse na uvedenie jedného zo svojich najnovších elektromobilov, Sakura. Spoločnosť vytvorila virtuálny svet, v ktorom mohli potenciálni spotrebitelia riadiť auto, testovať jeho vlastnosti a formy.
Ako uvádza Nissan, táto skúsenosť poskytla „možnosti spojiť sa s novým publikom ako nikdy predtým“. Japonská značka navyše uviedla, že je „nadšená z ich budúcich aktivít a bude pokračovať v zavádzaní nových digitálnych prístupov k svojim produktom“.
Hyundai vo virtuálnom automobilovom štúdiu predstavil aj budúce skúsenosti s mobilitou. Tie sú vložené do virtuálnej reality s názvom Zepeto, ktorú spravuje Naver Z.