Elon Musk chce z Twitteru odstrániť ďalšiu klasickú funkciu (X)

Najnovší vývoj naznačuje nové smerovanie platformy X, ktorá bola predtým známa ako Twitter. Elon Musk, energický podnikateľ, ktorý stojí za touto zmenou, plánuje ďalšiu veľkú zmenu. Tentoraz sa zmení spôsob zobrazovania spravodajských článkov v službe.

od Simona

Podľa dôveryhodných správ magazínu Fortune sa Elon Musk chystá odstrániť z tweetov na X titulky a text s odkazmi na spravodajské články.

Elon Musk pripravuje nové zmeny v službe Twitter / X

Namiesto toho sa bude zobrazovať len hlavný obrázok článku. Zámer tejto drastickej zmeny je dvojaký: ušetriť vertikálny priestor a znížiť clikcbait.

Takýto krok nie je prekvapujúci vzhľadom na Muskov nekonvenčný prístup. Po jeho akvizícii platforma zažila ťažké obdobie, pokiaľ ide o udržanie inzerentov. Najnovšia oprava sa nestretla s jednomyseľným súhlasom.

Pri zdieľaní odkazu v službe X budú musieť používatelia aj inzerenti ručne zadať text, ktorý je k odkazom pripojený. V opačnom prípade sa tweet zobrazí ako obrázok bez akéhokoľvek kontextu okrem prekrytej adresy URL. To môže predstavovať problém pre inzerentov a vydavateľov, ktorí sa spoliehajú na sociálne médiá, pokiaľ ide o návštevnosť ich webových stránok.

Odborníci tvrdia, že toto rozhodnutie je priamym odrazom Muskovej vízie platformy. Znížením vertikálnej výšky tweetov chce prezentovať viac obsahu na viditeľnej časovej osi používateľa. Muskova snaha je navyše zameraná na zníženie počtu clickbaitových obsahov.

Twitter

Inzerenti majú problémy s Elonom Muskom a Twitterom / X

Vzťahy platformy s inzerentmi sú v centre pozornosti, viaceré spoločnosti pozastavili svoje reklamy na X. Problémy nastali, keď značky našli svoje reklamy vedľa kontroverzného obsahu. Najmä spoločnosť NCTA a farmaceutická spoločnosť Gilead Sciences po takýchto incidentoch zastavili svoje reklamné aktivity na X.

Napriek týmto problémom generálna riaditeľka spoločnosti X Linda Yaccarino aktívne riešila obavy. V nedávnom rozhovore pre CNBC Yaccarino zdôraznila svoj záväzok k bezpečnosti značky a ubezpečila inzerentov, že ich obsah sa bude zobrazovať len spolu s relevantnými informáciami. Jej stratégia zahŕňa aj označovanie obsahu, ktorý môže byť legitímny, ale potenciálne škodlivý pre asociácie so značkou.

Ak sa pozrieme na históriu platformy, formát „kartičky“ používaný na zobrazovanie článkov bol nevyhnutný, keď bol limit znakov 140. Ale v súčasnej prémiovej verzii, ktorá umožňuje až 25 000 znakov na jeden tweet, je veľa príležitostí na podrobný kontext okolo zdieľaných článkov.

Musk svojimi nedávnymi príspevkami na X povzbudil novinárov, aby platformu využívali na tvorbu bohatšieho obsahu. Jeho stratégie riadenia sa mnohým môžu zdať ťažkopádne, ale sú pre Muska typické.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár