Google otvára dvere inzerentom amerických bitcoinových ETF

Google povolí reklamy na americké spotové bitcoinové ETF. Gigant práve aktualizoval svoje reklamné zásady týkajúce sa kryptomien. To všetko preto, aby mohli budúci emitenti ETF propagovať svoje produkty.

od Martin Tkáč

Google povolí ETF reklamu

Google sa pripravuje na spustenie bitcoinových spotových ETF. Na tento účel aktualizovala svoje zásady inzercie kryptomien. Zmeny vstúpia do platnosti 29. januára 2024. Účel? Povoliť zobrazovanie reklám od „inzerentov ponúkajúcich kryptomenové mince Trust so zacielením na občanov Spojených štátov“.

Kryptomenové ETF sú opísané ako „finančné produkty, ktoré umožňujú investorom obchodovať s akciami podielových fondov držiacich veľké množstvo digitálnej meny“.

Pripomíname, že od všetkých inzerentov očakávame, že budú dodržiavať miestne zákony v každej oblasti, kde sa ich reklamy zobrazujú. Tieto pravidlá sa budú uplatňovať globálne na všetky účty inzerujúce tieto produkty

– dodal Google.

Potenciálni inzerenti kryptomien však musia splniť ešte jednu podmienku. Musia byť certifikované spoločnosťou Google. Bez toho nebudú môcť zobrazovať reklamy. Okrem toho budete musieť mať príslušnú licenciu vydanú príslušnými miestnymi úradmi. Propagované „produkty, vstupné stránky a reklamy musia spĺňať všetky miestne zákonné požiadavky krajiny alebo regiónu, pre ktorý chcú byť certifikované.“

Spoločnosť už povoľuje reklamu na kryptomeny

Google už povoľuje reklamu na niektoré produkty súvisiace s kryptomenami, ale vylučuje reklamy na platformy hazardných hier založené na kryptomenách alebo NFT, ICO, decentralizované finančné protokoly a služby, ktoré ponúkajú obchodné signály.

Zmena politiky Google je ďalším signálom, že sa blížime k spusteniu Bitcoin ETF. Analytici trhu ETF z Bloombergu uvádzajú, že existuje až 90% šanca, že americký bitcoinový spotový fond bude schválený do 10. januára 2024. Vtedy má byť schválených niekoľko žiadostí, vrátane BlackRock, najväčšieho svetového správcu aktív.

Okrem BlackRock sa o vytvorenie ETF pokúša 12 spoločností. Nedávno médiá informovali, že zamestnanci Grayscale a Fidelity sa stretli s predstaviteľmi Komisie pre cenné papiere a burzy, aby prediskutovali „kľúčové technické podrobnosti“ o ich ponukách ETF.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár