Čo je STEPN (GMT)?

od Martin Tkáč

Trh s kryptomenami už mnohokrát dokázal, že ak niekto investuje v správnom čase, môže sa stať milionárom s relatívne malým kapitálom. Okrem bitcoinu, ktorého hodnota od svojho debutu vzrástla o viac ako 5 miliárd percent, mnoho ďalších digitálnych aktív zmenilo priemerných investorov na milionárov v priebehu niekoľkých mesiacov.

Jedným z faktorov, ktorý poháňa rast hodnoty digitálnych aktív, je zvýšený „hype“ okolo tejto témy. V priebehu rokov sa toto odvetvie posunulo od jedného trendu k druhému, vrátane ICO, decentralizovaných financií (DeFi), meme coinov, nevymeniteľných tokenov (NFT), play-to-earn (P2E) a metaverse.

Zaujímavé je, že každý nový koncept zvyčajne dáva vznik novej skupine kryptomenových milionárov. Najnovšími z nich sú move-to-earn a Green Metaverse Token (GMT) od STEPN.

Od svojho debutu na Binance Launchpad 2. marca GMT získalo 31 000 %. To znamená, že každý, kto si počas verejného predaja kúpil aspoň 1 000 USD tokenov GMT a držal ich do 1. apríla, by zarobil 300 000 USD dolárov.

Obsah

Čo je STEPN (GMT)?

STEPN je aplikácia na zarábanie cez sociálne siete postavená na sieti Solana. Platforma sa popisuje ako „web3 lifestyle app“, ktorá odmeňuje používateľov za udržiavanie zdravého životného štýlu chôdzou, joggingom alebo behom.

Move-to-earn je stále relatívne nový koncept, no podobá sa modelu play-to-earn v tom, že využíva prvky Game-Fi, Social-Fi a NFT. Projekty move-to-earn však odmeňujú používateľov za to, že vedú zdravší životný štýl, nielen za hranie hier.

Od spustenia verejnej beta verzie v decembri 2021 zaznamenal STEPN obrovský rast. Počet denných aktívnych používateľov platformy sa zvýšil z iba 1 500 v januári na viac ako 100 000 v marci. Mnohí používatelia sa pripájajú k aplikácii STEPN, pretože dúfajú, že sa stane Axie Infinity modelu pre zarábanie.

V januári projekt získal 5 miliónov dolárov v počiatočnom kole a predal približne 16 % svojich dodávok GMT veľkým priemyselným spoločnostiam. Medzi nimi boli takí giganti ako Alameda Research, Solana Ventures a Folius Ventures.

Tenisky STEPN

Ak chcú používatelia získať odmeny, musia si obuť, kúpiť alebo požičať tenisky NFT z trhu v aplikácii a začať chodiť alebo behať. Hráči si tiež môžu zvýšiť svoje zárobky levelovaním, opravovaním alebo vylepšovaním atribútov svojich topánok pomocou drahokamov.

Rozložiteľné topánky majú štyri atribúty (výkon, šťastie, pohodlie a odolnosť) a päť atribútov (bežné, zriedkavé, zriedkavé, epické a legendárne). Kolekcia obsahuje aj štyri rôzne typy tenisiek – chodecké, joggerové, bežecké a tenisky. Cena každého páru topánok sa líši podľa typu, vzácnosti alebo úrovne.

STEPN

Tokeny STEPN – GMT a GST

STEPN používa model s dvoma tokenmi, rovnako ako mnoho herných platforiem P2E, ako napríklad Axie Infinity. Ich mená sú Green Satoshi Token (GST) a Green Metaverse Token (GMT).

GST je pomocný token STEPN s neobmedzenou ponukou, zatiaľ čo GMT je token riadenia, ktorého zásoba je obmedzená na 6 miliárd jednotiek. Zatiaľ čo GST má neobmedzenú zásobu, STEPN používa spaľovací mechanizmus na kontrolu množstva tokenov v obehu.

To znamená, že hráči musia vypáliť GST, aby si opravili alebo zvýšili úroveň svojich tenisiek. Projekt má tiež štvrťročný GMT výkup a mechanizmus spálenia.

Aplikácia STEPN odmeňuje používateľov GST aj GMT, ale to závisí od úrovne vlastnených tenisiek. Noví používatelia alebo používatelia, ktorí si požičiavajú topánky, môžu zarábať iba GST, zatiaľ čo majitelia tenisiek, ktorí dosiahli vyššiu úroveň, môžu tiež získať GMT.

Prečo sa kurz GMT zvyšuje?

Existuje niekoľko dôvodov, prečo GMT získalo viac ako 30 000 % za mesiac a viac ako 300 % za posledných sedem dní.

Po prvé, rovnako ako v prípade mnohých iných trendov v oblasti kryptomien v minulosti, model move-to-earn sa rýchlo stáva módnym a môže dokonca prekonať hru za účelom zárobku. To viedlo k výraznému zvýšeniu počtu používateľov na STEPN a väčšiemu dopytu po GMT.

Začiatkom tohto týždňa hovorca STEPN jemne naznačil potenciálnu partnerskú dohodu s významnou športovou značkou. Potom projekt sprístupnil grafiku obsahujúcu skryté logá populárnych spoločností: Adidas, Nike, Asics a Head. Táto správa vyvolala medzi investormi eufóriu.

Graf


Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár