V predbežnej štúdii EIA sa zistilo, že ťažiari Bitcoinov môžu spotrebovať viac ako 2 % všetkej elektrickej energie v USA
Obrovský nárast počtu ťažiarov BTC v USA od zákazu Číny
Hoci stále existuje niekoľko malých ťažiarov, ktorí ťažia kryptomeny doma, zďaleka najviac ťažby BTC sa teraz uskutočňuje v tzv. bitcoinových centrách.
Ide o veľké zariadenia so špeciálnym vybavením určeným na ťažbu. Napriek tomu je elektrina pre ťažiarov stále najväčším nákladom.
Dlhé roky sa prevažná väčšina ťažiarov nachádzala v Číne, pretože tam bola lacná energia. Obzvlášť obľúbená bola prevádzka popri vodných elektrárňach. Aspoň do chvíle, kým Čína v roku 2021 nezaviedla úplný zákaz ťažby kryptomien a ťažby.
Po tomto zákaze sa väčšina ťažiarov presunula do Spojených štátov, najmä do Texasu. Tento štát ponúka relatívne lacnú elektrinu, najmä keď je pokojné počasie. Keď je však v Texase nezvyčajne horúce alebo chladné počasie, ťažiari musia pozastaviť prevádzku, za čo však dostávajú kompenzáciu.
Za šesť mesiacov od zákazu v Číne sa podiel ťažby bitcoinov v USA zvýšil z približne 18 % na 37,8 %. Vyplýva to z údajov Cambridge Bitcoin Electricity Consumption Index. Medzitým je pravdepodobné, že tento podiel bude ešte vyšší.
Viac ako 2 % elektrickej energie v USA sa používa na ťažbu bitcoinov
Zdá sa však, že v odhadoch spotreby sú určité nejasnosti. Preto sa EIA nedávno rozhodla vyzvať všetky ťažobné spoločnosti, aby podrobne informovali o svojej spotrebe energie.
V predbežnej štúdii EIA uvádza, že spotreba energie ťažiarov v USA v posledných rokoch prudko vzrástla.
Podľa EIA by sa na ťažbu BTC potenciálne spotrebovalo už 2,3 % všetkej elektrickej energie v USA. To sa rovná spotrebe energie malej krajiny.
Vládna agentúra to označuje za znepokojujúce. Napríklad niektoré staré elektrárne na fosílne palivá sa už mohli zatvoriť, ak by nemohli napájať ťažiarov Bitcoinov.
V dôsledku toho sa ťažiarom BTC vyčíta, že prispievajú k emisiám z takýchto elektrární na fosílne palivá.
To sa však netýka všetkých ťažiarov Bitcoinov. Viac ako 50 % z nich údajne získava energiu z ekologických zdrojov.
Ťažiari sa tiež pravidelne usídľujú vedľa polí zemného plynu, ktoré im poskytujú prebytočnú energiu. V opačnom prípade by takéto spoločnosti spaľovali svoj metán, čo je pre životné prostredie ešte horšie.