Počet hráčov v top projektoch metaverse prudko klesá

od Simona

Trh metaverse a NFT môže tento rok zažiť prvú veľkú krízu. Podľa portálu CoinDesk hry metaverse trpia poklesmi počtu hráčov.

Hráči nechcú hrať v metaverse

Axie Infinity bolo veľkým hitom, no len za posledný mesiac stratilo až 30 % hráčov. Sandbox a Decentraland sú na tom ešte horšie. Tento prvý projekt sa môže pochváliť v priemere len 1000 hráčmi. To sa premieta do odlivu 30 %. Počet hráčov v druhom projekte klesol o 15% na priemerných 950 ľudí.

Coindesk dodáva, že zatiaľ čo všetky tri projekty boli zaujímavé pre investorov rizikového kapitálu, „ktorí minuli stovky miliónov USD na vývoj metaverse a GameFi“, analytici na tomto mladom trhu naďalej vidia, že „počet denných aktívnych používateľov neodráža úroveň investície“.

„V súčasnosti neexistuje žiadny organický záväzok udržať hráčov v hre na rozdiel od tradičných hier ako Fortnite, GTA, Candy Crush, kde sú hráči ochotní zaplatiť, aby mohli pokračovať v hraní,“ Web3.0 analytik DeFi Vader napísal o Axie Infinity.

V prípade Axie Infinity sa navyše nedá určiť, koľko hráčov je v tomto metaverse len tak pre zábavu a koľko z nich sú zamestnanci cechu hrajúci hru, pre ktorých je to zdroj príjmu.

Vývojári Axie Infinity získajú od Binance 150 miliónov dolárov na vrátenie ukradnutých prostriedkov

Averzia voči NFT

Zdá sa, že samotní hráči sú voči myšlienke GameFi nepriateľskí. Nápady giganta herného trhu, Ubisoft, týkajúce sa NFT boli tvrdo kritizované hernou komunitou. Priemyselná štúdia zverejnená počas Game Developers Conference zase ukázala, že väčšina štúdií sa nezaujíma o kryptomeny a NFT.

Odvetvie vníma monetizáciu hier ako neatraktívne pre potenciálnych účastníkov. To naznačuje aj Messari vo svojej výskumnej poznámke.

„Po prvé, možnosť nákupu NFT alebo meny v hre efektívne vytvára herný mechanizmus s platenými výhrami, ktorému sa väčšina veľkých franšíz a úspešných hier vyhýba,“ napísal Mason Nystrom z Messari v marcovej správe.

Dodal, že „najúspešnejšie hry“ využívajú „skill element“ na „vytvorenie konkurenčného multiplayeru“, pričom sa vyhýbajú „spamovaniu“ hráčov s možnosťou platby kreditnou kartou za služby alebo nové príležitosti.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár