1 z 5 spotrebiteľov vlastní kryptomeny

Trh s kryptomenami dostal zásah do svojej povesti, čo by malo byť zrejmé po všetkých škandáloch, ktoré priniesol rok 2022. Kolaps ekosystému Terra (LUNA), bankrot kryptomenového hedžového fondu Three Arrows Capital (3AC), kolaps hlavných platforiem na pôžičky kryptomien ako Celsius, Voyager Digital, nedávno BlockFi a samozrejme posledný bankrot FTX.

od Simona

Newsletter news

Napriek tomu jeden z piatich spotrebiteľov stále vlastní kryptomeny, podľa správy Accenture „2022 Global Consumer Payments“. Prieskum sa uskutočnil v auguste a septembri a celkovo zahŕňal 16 000 spotrebiteľov v Ázii, Európe, Severnej a Južnej Amerike.

Kryptomeny v dlhodobom horizonte

28 % držiteľov kryptomien uviedlo, že nákup bol plánovaný ako dlhodobá investícia. Okrem toho 22 % spotrebiteľov priznalo, že ich nákup kryptomien bol spôsobený „zvedavosťou“ o tomto odvetví.

Ďalšie dôvody súviseli s alternatívnymi finančnými možnosťami a cezhraničnými platbami. Správa tiež zdôraznila, že účinky nedávnej volatility na trhu s kryptomenami „môžu oddialiť jeho prijatie, prinajmenšom dovtedy, kým sa trh nestane viac regulovaným“.

Iba 23 % opýtaných prejavilo dôveru v krypto peňaženky, že poskytujú bezpečné prostredie pre platby a nákupy.

Bitcoin GIF by eToro

Záujem o metaverse

Štúdia tiež zistila, že 58 % spotrebiteľov stále váha s transakciou na metaverse. Prečo? Kvôli nedostatku dôvery v dostupných poskytovateľoch platieb. To však neznamená, že spotrebitelia nemajú záujem o vznikajúci virtuálny svet.

Keďže interakcie medzi metaverse a digitálnou realitou získavajú širšie uplatnenie, čoraz rozšírenejšie sa budú využívať aj transakcie vo virtuálnom svete.

Nedávno sa tiež objavili správy, že mnohí cestovatelia by radi použili metaverse pri príprave na skutočnú cestu. V tomto prípade ide konkrétne o virtuálnu realitu (VR), kde sa naplno ponoríte do tohto alternatívneho sveta.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár