Metaverse pomôže v rozvoji cestovného ruchu?
Metaverse môže pomôcť cestovateľom vybrať si miesta, ktoré chcú osobne navštíviť, podľa nového prieskumu spoločnosti Booking.com.
Platforma uskutočnila prieskum a požiadala 24 179 respondentov z 32 krajín o ich názor na metaverse. Štúdia odhalila zaujímavý fenomén. Turisti chcú dané miesto najskôr vidieť vo virtuálnej realite a až potom sa tam vydať v reálnom svete. O tento model výberu destinácie prejavili záujem ľudia z generácie Z (45 %) a mileniálov (43 %).
Takmer polovica – 43 % opýtaných – potvrdila ochotu využiť virtuálnu realitu ako inšpiráciu pre svoje neskoršie cesty.
Ba čo viac, vyše 35 % opýtaných je ochotných stráviť niekoľko dní v metaverse, aby sa zoznámili s miestom, kam môžu ísť na dovolenku.
Podľa Booking.com pomôžu tento trend posilniť technológie, ktoré zlepšujú zážitky v metaverse. To znamená, že virtuálna realita môže znamenať pre cestovné kancelárie veľký pokrok.
Na druhú stranu až 60 % opýtaných sa domnieva, že skúsenosti, ktoré ponúka metaverse a tieto typy technológií, nie sú blízke osobným skúsenostiam (čo je aktuálne samozrejme pravda). V dôsledku toho sú skeptickí, pokiaľ ide o používanie najnovších technologických riešení na prípravu na cestovanie na nové miesta.
Najväčšie svetové spoločnosti vstupujú do metaverse
Najväčšie svetové spoločnosti investujú do metaverse. Nie bez problémov, dodajme.
Plán technologického giganta Microsoftu vstúpiť do metaverse môže zlyhať po tom, čo sa americká Federálna obchodná komisia (FTC) pokúsila zablokovať akvizíciu Activision Blizzard.
Akvizícia spoločnosti Activision Blizzard v hodnote 69 miliárd dolárov má zohrať „kľúčovú úlohu vo vývoji platforiem metaverse,“ hovorí CEO a prezident Microsoftu Satya Nadella.
FTC však upozornilo na protikonkurenčné praktiky Microsoftu, kde spoločnosť po akvizícii konkurenčných herných spoločností znížila distribúciu konzolových hier.
To však nič nemení na tom, že metaverse je skôr budúcnosťou internetu.