Metaverse: koniec hype éry, čas na skutočné riešenia

Generálny riaditeľ spoločnosti LandVault Samuel Huber vysvetlil, že "hype éra" metaverse sa skončila. Pravdu o tom, čo táto technológia predstavuje, sa dozvieme o niekoľko rokov.

od Martin Tkáč

Metaverse a po metaverse?

V roku 2021 sa mohlo zdať, že technológia metaversa zmení náš svet. Dokonca to dospelo až do bodu, keď Facebook symbolicky zmenil svoj banner na Meta.

Revolúcia sa však nekonala. Stále žijeme v reálnom svete, stretávame sa vo fyzických kluboch, sedíme na hmotných stoličkách a popíjame atómy, ktoré tvoria nápoje. Až na to, že to neznamená zánik metaversa. Aspoň si to myslí Samuel Huber.

Na podujatí Arte Talks, ktoré sa konalo v Divadle digitálneho umenia v Dubaji, sa Cointelegraph rozprával s generálnym riaditeľom spoločnosti LandVault, ktorá sa zaoberá metaversom a spolupracuje s rôznymi vládnymi agentúrami na Blízkom východe. Huber, ako sa o ňom hovorí, hovoril o tom, čo sa na tomto trhu práve deje.

Podľa neho sa okolo metaverse vytvorilo veľa „hypeu“. Keď hype opadol, mnohí ľudia sa z tohto trhu stiahli. Prečo? Huber vysvetlil, že to bolo preto, lebo mnohé projekty precenili vplyv metaversa na trhy a realitu. Alebo presnejšie: myslelo sa, že technologická a sociálna revolúcia sa už začala a že treba rýchlo nastúpiť do tohto vlaku. Je to tak, ale celý proces si vyžiada čas.

Myslím si, že toto obdobie bolo vlastne obdobím hypu, prvým nájazdom do metasveta. Ale v skutočnosti to bol len prototyp toho, čo metasvet je

– vysvetlil.

A skutočne, každý, kto vstúpil do tejto virtuálnej reality, bol rýchlo rozčarovaný. „To je to, kvôli čomu je všetok ten rozruch?“

– šepkali sme si všetci pri pohľade na niečo, čo vyzeralo ako podivná variácia na The Sims.

Nepomohli tomu ani samotné spoločnosti, ktoré akoby nemali nápad na metaverse alebo boli obmedzené technológiou. Príklad? Organizovanie koncertov vo virtuálnej realite. Kto si pamätá heavymetalový OzzFest, ktorý sa pokúsil presunúť do digitálnej reality, vie, o čom hovorím. Pohupovanie avatara pred pódiom s digitalizovaným Ozzym Osbournom bol ten najzvláštnejší generačný zážitok.

Meta-svet 2.0

Ako však upozorňuje Huber, metavesmír nadobúda novú podobu, ktorú označuje ako „3D internet“. Ide o to, aby sa používateľom ponúkali 3D zážitky.

Veríme vo vytváranie 3D riešení, ktoré môžete umiestniť na svoje vlastné webové stránky, aby ste používateľom jednoducho poskytli lepší zážitok

– zdôraznil.

Je zaujímavé, že veľký dopyt po takýchto riešeniach je na Blízkom východe.

Zistili sme, že najväčšou skupinou zákazníkov sú vlády na Blízkom východe, najmä v Spojených arabských emirátoch, Saudskej Arábii a Katare, ktoré sa snažia digitalizovať svoju infraštruktúru a vytvoriť pre svojich občanov skutočne zaujímavú ekonomiku

– dodal odborník.

A skutočne, 18. júla 2022 dubajská vláda oficiálne oznámila svoju stratégiu Dubai Metaverse, ktorej cieľom je posilniť postavenie krajiny ako lídra v oblasti futuristických technológií. Tá by mala do roku 2030 vytvoriť až 40 000 pracovných miest.

Identifikovali niektoré z týchto priekopníckych technológií, ako sú metaverse, blockchain, umelá inteligencia, v ktorých chcú skutočne zaujať vedúce postavenie, investovať do týchto ekosystémov, vytvárať podujatia, ako je to teraz

– Huber povedal.

Dodal, že metasvet je „jedným z pilierov“ tejto politiky. Konečnú verziu tejto technológie však budeme poznať až o mnoho rokov.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár