McDonald's vo Švajčiarsku akceptuje bitcoiny

McDonald’s vo Švajčiarsku akceptuje bitcoiny

Reťazec rýchleho občerstvenia McDonald's začal prijímať platby v bitcoinoch vo švajčiarskom meste Lugano. Video s objednávkou jedla cez elektronický kiosk McDonald's a následnou platbou kryptomenou cez mobilnú aplikáciu zverejnil Bitcoin Magazine.

0 komentárov

Newsletter news
Na termináli sa okrem symbolu Bitcoinu nachádza aj logo Stabelcoin Tether (USDT).

V marci predstavitelia Lugana oznámili, že v meste učinia digitálne zlato, USDT a mestský token LVGA „de facto“ zákonným platidlom. Oznámenie urobili počas konferencie Plan B so starostom Michele Volettim a CTO Tether – Paolom Ardoinom.

Rozhodnutie nasleduje po spoločnej iniciatíve transformovať Lugano na „Európske hlavné mesto Bitcoinu“, ktorý strany oznámili vo februári.

V rámci spolupráce na vývoji blockchain hubu spoločnosť Tether uviedla, že vyčlení najmenej 100 miliónov CHF (~ 107 miliónov USD) do špeciálneho fondu. Miestna vláda vyčlenila na tento účel 3 milióny CHF (~ 3,21 milióna USD).

Okrem financovania lokálnych blockchainových start-upov sú prostriedky určené na podporu obchodnej integrácie plánovacích nástrojov do každodennej prevádzky.

Pobočky McDonald’s v Salvádore začali prijímať Bitcoin ako prostriedok platby v septembri 2021 – po nadobudnutí účinnosti zákona legalizujúceho pôvodnú kryptomenu v tejto krajine.

Ďalšie Crypto plány McDonald’s

Platba kryptomenami nie je jediným úsilím spoločnosti McDonald’s. Začiatkom tohto roka ikonická sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia naznačila, že chce vstúpiť aj do metaverse. Podľa právnika v oblasti ochranných známok a zakladateľa duševného vlastníctva Gerben – Josha Gerbena, spoločnosť podala desať prihlášok ochrannej známky pre svoj virtuálny priestor.

Žiadosti podané 4. februára poukazujú na plány na „virtuálnu reštauráciu ponúkajúcu skutočný a virtuálny tovar“. McDonald’s by tiež rád prevádzkoval „virtuálnu donášku do domu“. Okrem toho bude reštaurácia poskytovať „stiahnuteľné mediálne súbory“, ako sú umelecké diela, zvukové súbory, videá a nevymeniteľné tokeny (NFT).

Okrem toho by McDonald’s rád zahrnul svoju sieť kaviarní McCafe do svojich plánov metaverse. Značka by ponúkala zábavné služby ako „živé a virtuálne online koncerty a iné virtuálne podujatia“.

Reťazec reštaurácií tiež predtým zverejnil NFT. „Kubik Big Mac Cube“ predstavil McDonald’s v Číne na oslavu 31 rokov na kontinentálnom trhu. Okrem troch desaťročí v Číne NFT znamenalo otvorenie nového ústredia v Šanghaji.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár