Lionel Messi sa spojil so Socios

od Simona

Jedna z najväčších legiend futbalu sa opäť pustila do sveta kryptomien. Lionel Messi podpísal zmluvu na 20 miliónov dolárov s tokenovou fanúšikovskou platformou Socios.

Messi sa stáva ambasádorom Socios

Messi sa ako ambasádor značky zúčastní na množstve propagačných a vzdelávacích kampaní. Prvý z nich, ktorého heslo je „be more“, bude slúžiť na zoznámenie používateľov s platformou Socios.

Hovorca spoločnosti povedal:

„Ako ambasádor globálnej značky bude Messi propagovať našu značku a náš produkt v globálnom meradle v širokej škále kampaní a kanálov, počnúc televíznym spotom, ktorý sa bude natáčať budúci týždeň a toto bude prvá televízna kampaň v Socios.com histórii“.

Messi bude tiež zdieľať obsah Socios so svojimi nasledovníkmi na rôznych kanáloch sociálnych médií.

Futbalová legenda napísala v pripravenom vyhlásení:

„Socios.com existuje, aby obohatil zážitky fanúšikov a umožnil im „byť viac“. Som hrdý, že sa môžem pripojiť k poslaniu Socios.com, vytvoriť pre fanúšikov na celom svete prepojenejšiu a odmeňujúcu budúcnosť“.

Tokeny fanúšikov Socios sú kryptomeny založené na sieti Ethereum pridelené populárnym futbalovým tímom. Jedným z nich je Paríž Saint-Germain, francúzsky tím, za ktorý Messi momentálne hráva.

Jej token je uvedený pod symbolom PSG a podľa CoinMarketCap sa za posledných 24 hodín zvýšil o približne 1,3 %.

Medzi ďalšie tímy, ktoré sa stali partnermi platformy, patria AS Rím, Arsenal, Manchester City, Barcelona, ​​​​Juventus, AC Miláno a mnoho ďalších.

messi a kryptomeny

Čo sú žetóny fanúšikov?

Tokeny fanúšikov sú veľmi podobné riadeniu tokenov vo svete decentralizovaných financií (DeFi). Ich majitelia dostávajú privilégiá ako napríklad právo hlasovať. To znamená, že môžu napríklad hlasovať za veci, ako je farba dresu, ktorý tím bude mať na sebe počas zápasu.

Napríklad 16. apríla si budú môcť fanúšikovia Arsenalu AFC vybrať oblečenie, ktoré budú hráči nosiť počas zápasu proti Southamptonu. V tejto sezóne PSG spustilo pre svojich fanúšikov tri rôzne plebiscity. Francúzsky klub umožnil držiteľom žetónov PSG hlasovať o dizajne vlajky v rohu, obálke PSG edície hry Fifa 2022, ako aj o ringu PSG v Parc de Princes.

Napriek sľúbenej inovácii však regulátori nie sú z tokenov fanúšikov tak nadšení ako ich propagátori. Britský úrad pre štandardy reklamy (ASA) nedávno zakázal reklamy propagujúce token fanúšikov Arsenalu.

ASA uviedla, že reklamy „trivializovali investície do kryptomien a využívali neskúsenosť alebo dôverčivosť spotrebiteľov, nepredstavovali riziko investície“ a nevysvetlili, že „token“ je kryptomena.

zdroj: decrypt.co, pixabay.com

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár