Facebook a Instagram umožňujú propagáciu ETF BTC

Dve z najväčších sociálnych médií na svete, Facebook a Instagram, umožnia spoločnostiam propagovať spotové bitcoinové ETF. Ide o veľkú novinku, pretože takéto propagačné kampane nielenže zvýšia prijatie kryptomien, ale umožnia aj gigantom ako BlackRock osloviť ďalšiu skupinu potenciálnych investorov.

od Martin Tkáč

Facebook a Instagram umožnia propagáciu BTC ETF

Zdá sa, že Facebook a Instagram aktualizujú svoje pravidlá týkajúce sa toho, čo možno na oboch platformách propagovať. Doteraz bola platená reklama kryptomien nemožná alebo silne obmedzená. To všetko sa v prípade BTC ETF mení.

Nové pravidlá na Facebooku a Instagrame by mohli reálne pomôcť osloviť desiatky miliónov potenciálnych investorov. Stačí povedať, že obe platformy sa môžu pochváliť gigantickou skupinou vlastných používateľov. Hovoríme o viac ako 2 miliardách používateľov, ktorí sa na mesačnej báze aspoň raz prihlásia na stránky alebo aplikácie Facebooku alebo Instagramu.

Nate Geraci, generálny riaditeľ spoločnosti ETF Store, sa domnieva, že dôležitý je aj ďalší kúsok skladačky. Reklamy na Facebooku sa dajú profilovať – vytvoriť tak, aby boli zamerané na veľmi špecifickú demografickú skupinu. V tomto konkrétnom prípade by išlo o starších ľudí, ktorí sa doteraz – vzhľadom na technologické obmedzenia – držali od kryptomien ďalej. Teraz im ETF umožní investovať do bitcoinu (a od mája možno aj do etheru) bez toho, aby museli mať peňaženku na tieto digitálne aktíva.

Google nie je o nič horší

Stojí však za zmienku, že uvedený trend – liberalizácia reklamy BTC ETF – má svoje korene v kancelárskych budovách spoločnosti Google. Tento gigant v oblasti vyhľadávačov nedávno povolil propagáciu niektorých produktov založených na kryptomenách, vrátane práve bitcoinových ETF.

Na uvedené sa pri diskusiách o dôsledkoch vytvárania ETF zabúda. Ako vidno, v praxi nejde len o jednoduchší prístup k investíciám do kryptomien, ale aj o jednoduchšiu propagáciu bitcoinu.

Ako sa naopak ETF darí na trhu? Zatiaľ veľmi dobre. Začínajú „nasávať“ viac bitcoinov, ako ich „vrhajú“ na trh, čím sa znižuje ponuka dostupných mincí.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár