Už nedôverujeme umelej inteligencii
Podľa nového prieskumu spoločnosti Salesforce sa medzi spotrebiteľmi prehlbuje „priepasť dôvery“ voči spoločnostiam využívajúcim umelú inteligenciu. Mnohí tiež prechovávajú obavy z možného neetického používania tejto technológie.
Spoločnosť zverejnila výsledky prieskumu medzi viac ako 14 000 spotrebiteľmi a spoločnosťami v 25 krajinách. Z neho vyplýva, že takmer tri štvrtiny zákazníkov sa obávajú neetického používania umelej inteligencie. Okrem toho viac ako 40 % opýtaných nedôveruje spoločnostiam, ktoré túto modernú technológiu využívajú. Takmer 70 % respondentov uviedlo, že s rozvojom umelej inteligencie je čoraz dôležitejšie, či sú spoločnosti, ktoré ju používajú, dôveryhodné.
Spoločnosť Salesforce tak zaznamenala zaujímavý jav: od minulého roka sú respondenti menej otvorení používaniu umelej inteligencie. V prieskume z roku 2022 bolo viac ako 80 % spoločností a 65 % spotrebiteľov otvorených používaniu AI. V súčasnosti tieto percentá klesli na 73 % a 51 %.
Umelá inteligencia vytvára viac problémov, ako ich rieši
Ešte zaujímavejšie sú výsledky prieskumu, ktorého sa zúčastnilo takmer 1 500 Austrálčanov. Za prieskumom stojí Roy Morgan. Z neho vyplynulo, že takmer 60 % opýtaných súhlasilo s názorom, že umelá inteligencia „vytvára viac problémov, ako ich rieši“.
Každý piaty človek sa zasa domnieva, že táto technológia by mohla spôsobiť zánik ľudstva. A to už do roku 2043.
Z ďalšieho prieskumu, tentoraz od spoločnosti Pew Research, ktorá sa pýtala na názor viac ako 5 000 Američanov, vyplynulo, že 18 % občanov USA už použilo ChatGPT OpenAI. Celkovo o chatbote počula takmer štvrtina z nich. V poslednej skupine boli najmä ľudia mladší ako 30 rokov, ktorí bota použili aspoň raz (40 %).
V pozadí prebieha diskusia o tom, ako a či vôbec regulovať trh s umelou inteligenciou. Tieto obavy naznačujú, že tlak verejnosti na ochranu ľudí pred negatívnymi účinkami vývoja nových technológií prinúti politikov niečo urobiť.