S rozvojom trhu s kryptomenami sa rozvíja aj jedna z jeho hlavných odvetví NFT. Čoraz častejšie ho využívajú firmy a jednotlivci, ktorí chcú so svojimi príjemcami komunikovať viacerými spôsobmi.
Podľa údajov a grafu, ktorý 13. júna zverejnil patentový zástupca Michael Kondoudis, od 1. januára do 31. mája 2022 prekročil počet registrovaných ochranných známok súvisiacich s NFT v Spojených štátoch 4000.
🚩BREAKING🚩
New NFT-related trademark applications continue at the USPTO. From Jan to May over 4000 NFT-related apps were filed (vs. 363 during the same time last year).▶️ January: 637
▶️ February: 770
▶️ March: 1023
▶️ April: 876
▶️ May: 743#NFT #Web3 #NFTCommmunity pic.twitter.com/KYvzGHFnIH— Mike Kondoudis (@KondoudisLaw) June 12, 2022
Presné číslo je 4049, čo znamená, že v roku 2022 bolo denne podaných v priemere 27 nových ochranných známok NFT. Kondoudis vo svojom tweete porovnával aj údaje z rovnakého obdobia v roku 2021, kedy bolo podaných len 363 registrácií na US Patent and Trademark Office (USPTO).
Pokiaľ ide o rok 2022, marec bol najproduktívnejším mesiacom. Vtedy bolo zaregistrovaných 1 023 nových ochranných známok NFT. V januári ich bolo najmenej zo všetkých doteraz sledovaných mesiacov 637. Vo februári pribudlo 770 nových ochranných známok, v apríli 876 a v máji 743.
Rýchly rozvoj trhu NFT
Aktuálny nárast je 1 349-krát väčší ako za celý rok 2020. Navyše, počet ochranných známok už dávno prekročil celý rok 2021, aj keď sme len v polovici roka 2022.
Nová štúdia však zistila, že hlavným dôvodom, prečo väčšina ľudí kupuje NFT, je „zarobiť peniaze“. Konkrétne 64,3 % z 1 318 opýtaných ľudí uviedlo, že toto bol ich hlavný dôvod, prečo sa rozhodli kúpiť NFT.
Medzi ďalšie dôvody patrí budovanie komunity (14,7 %), zbieranie digitálneho umenia (12,4 %) a prístup k hrám a nástrojom (8,6 %).
Je zaujímavé, že väčšina ľudí, ktorí sa zúčastnili prieskumu, uviedla, že ich NFT doteraz neboli príliš ziskové. Takto odpovedalo až 58,3 % opýtaných. 41,7 % opýtaných však zarobilo nejaké peniaze digitálnym umením.
zdroj: decrypt.co