TikTok zakazuje influencerom propagovať kryptomeny

od Martin Tkáč

Veľmi populárna komunitná aplikácia TikTok aktualizovala svoju politiku značkového obsahu tak, aby zakazovala inzerciu finančných služieb, ktoré zahŕňajú kryptomeny.
Podľa Daily Mail gigant v oblasti sociálnych médií TikTok urobil drastický krok k zákazu nielen propagácie kryptomien na svojej platforme, ale aj všetkých tvorcov propagujúcich finančné služby. Patria sem okrem iného kryptomeny, spoločnosti s výkupom s okamžitou výplatou, pôžičky, kreditné karty a Forex spoločnosti.

Podľa správy je cieľom tohto kroku priamo znížiť znepokojujúci trend reklamy na vysokorizikové investície do sociálnych médií. Mnohé z týchto vysoko rizikových neprimeraných investícií nie sú ničím iným ako rôznymi podvodmi alebo schémami. V dôsledku tohto zákazu budú ovplyvnené aj legitímne finančné spoločnosti. Už nebudú môcť využívať influencerov rovnakým spôsobom ako teraz.

Možnosť inzerovať na TikToku je pre niektorých stále voľbou, pretože skutočný problém je so samotnými influencermi. Influenceri zvyčajne dostávajú paušálny poplatok alebo províziu za propagáciu určitých kryptomien, búrz, dApps alebo iných súvisiacich produktov. V reklamnej politike sa uvádza, že spoločnosti poskytujúce finančné služby môžu inzerovať na používateľov starších ako 18 rokov. Reklamy na digitálne aktíva a kryptomeny však už nemôžu na platforme inzerovať.

TikTok pod paľbou za neregulované finančného poradenstva

Hlavným dôvodom tohto rozhodnutia TikToku je nedávny audit, ktorý nasledoval po nezodpovednom vydaní zavádzajúceho finančného poradenstva. Dôvodom na obavy je, že neznámi mladí investori sa môžu chytiť týchto typov rýchlo zbohatnuť a dostať sa do vážnych finančných problémov.

Niektorí vplyvní fintokeri zverejňovali veci, ktoré sa zdali byť neškodné, a naznačovali nákup akcií keď stúpajú, a následne predaj, keď začali klesať. Ostatní zatiaľ sľubujú, že sa z vás stanú milionári už za mesiac, alebo že predajú online investičné kurzy za desiatky tisíc dolárov.

Podľa februárovej správy britského Financial Conduct Authority (FCA) bol TikTok použitý na zacielenie na mladých a naivných investorov, ktorí chcú rýchlo zarobiť. Mnoho z týchto ovplyvňujúcich osôb naznačilo, že ľudia investujú veľké prostriedky do akcií, ako sú GameStop a AMC.

Správa FCA uvádza:

Výsledky ukazujú, že existuje nová, mladšia a rozmanitejšia skupina spotrebiteľov zapojených do rizikovejších investícií, ktorá môže byť čiastočne motivovaná dostupnosťou nových investičných aplikácií.

zdroj: beincrypto.pl, pixabay.com

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár