Stacionárny obchod Solana Spaces zlyhal

Koncom júla minulého roka bolo oznámené, že v USA bude otvorený prvý stacionárny obchod venovaný kryptomenám a Webu3 - Solana Space. Nakoniec vznikli dve takéto miesta, jedno v New Yorku a druhé v Miami. Bohužiaľ, obe sa ukázali ako nerentabilné, že sa ich spoločnosť Solana Spaces po siedmich mesiacoch rozhodla zatvoriť.

od Simona

Newsletter news

Solane projekt stacionárnych obchodov nevyšiel

Na twitterovom účte spoločnosti Solana Spaces bolo 21. februára zverejnené vyhlásenie jej zakladateľa Vibhu Norbyho. Norby písal o konkrétnych dôvodoch, ktoré stáli za rozhodnutím zatvoriť obe predajne Solana koncom tohto mesiaca.

Solana Spaces je startup, ktorý Norby založil začiatkom roka 2022. Ako vysvetľuje vo svojom vyhlásení, projekt stacionárnych predajní Solana dosiahol „bod zlomu“, čo spoločnosť prinútilo obrátiť svoje úsilie iným smerom. Píše, že spoločnosť Solana Spaces musí venovať viac pozornosti a finančných prostriedkov rozvoju iniciatívy s názvom „DRiP“. Ide o novú platformu na uskutočňovanie airdropov tokenov Solana.

„Zatiaľ čo do našich obchodov prichádza 500 až 1 000 ľudí týždenne, do DRiP prichádza rovnaké množstvo KAŽDÝ DEŇ,“ vysvetľuje Norby rozhodnutie zmeniť zameranie na investície.

Zároveň zdôraznil, že rozhodnutie o zatvorení oboch obchodov bolo prijaté už „pred niekoľkými týždňami“.

Prevádzka oboch predajní netrvala príliš dlho, keďže vydržala len sedem mesiacov. Obe predajne boli otvorené na prelome júla a augusta minulého roka. Ako uviedol Norby, táto iniciatíva bola súčasťou „experimentu“. Jej cieľom bolo povzbudiť viac ľudí, aby vstúpili do sveta ekosystému Solana a Web3.

„Naším poslaním od prvého dňa bolo experimentovať s novými a prevratnými modelmi, aby sme prilákali ľudí do Web3 a slúžili komunite v mene nadácie Solana. Ako som často hovoril ľuďom, bez ohľadu na to, aké skvelé boli obchody, ak by sme našli účinnejší spôsob, ako prilákať ľudí do Solany, zamerali by sme naše úsilie na to,“ uvádza zakladateľka Solana Spaces.

Stacionárne obchody sústredené okolo Solany poskytli návštevníkom možnosť zúčastniť sa na všetkom, čo ekosystém ponúka. Patrili medzi ne napríklad návody na spustenie a prevádzku peňaženky, získavanie odmien, nákup aktív a účasť na podujatiach.

Predvádzací priestor Solana Space, ktorý sa nachádza v New Yorku

Zdroj: Solana Spaces

Navyše, keď sa koncom júla otvoril prvý z obchodov Solana Spaces v New Yorku, Norby predpokladal, že návštevnosť zo strany zákazníkov sa udrží na úrovni 100 000 ľudí mesačne. Nakoniec sa ukázalo, že v praxi to ani zďaleka nesplnilo očakávania. Ako napísal vo svojom liste, newyorský showroom navštívilo od jeho otvorenia celkovo približne 75 000 ľudí.

Zakladateľ spoločnosti Solana Spaces tiež poukázal na dlhotrvajúcu kryptomenovú zimu ako na jeden z dôvodov slabej ziskovosti svojich obchodov.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár