Prvé súdne pojednávanie v metaverse je za nami

V Kolumbii prijal miestny súd prekvapivé rozhodnutie. Uskutočnilo sa pojednávanie v... metaverse. Bolo to vôbec po prvýkrát, čo sa takáto udalosť zorganizovala.

od Martin Tkáč

Newsletter news
Súdne pojednávanie v metaverse

Pojednávanie trvalo viac ako dve hodiny a bolo experimentom. Účastníkmi konania boli miestni policajti a skupina ľudí s väzbami na dopravný priemysel. Všetci sa na „súde“ objavili ako avatarovi. Na podujatí sa zúčastnila aj samotná sudkyňa, ktorá sedela vo svojej kancelárii v reálnom svete. Celý proces bol vysielaný na YouTube.

Úrady oznámili, že experiment bol úspešný, a tak môžeme očakávať, že sa tým začne nový trend v organizovaní súdnych procesov.

Samozrejme, už v minulosti sa vyskytli prípady, keď boli jednania online. Často sa tak dialo počas pandémie COVID-19. Rozdiel je v tom, že sa to dialo pomocou tradičných komunikátorov, ako je napríklad Zoom. Teraz sa však prvýkrát v histórii použila technológia metaverse.

Presunú sa naše životy do virtuálnej reality?

Presunú sa teda naše životy pomaly do metaverse? Budeme sa môcť bez toho, aby sme opustili svoj domov, zúčastňovať na súdnych pojednávaniach, vybavovať záležitosti v bankách alebo na úradoch?

Podľa spisovateľa a podnikateľa Neala Stephensona, ktorý vymyslel termín „metaverse“, sme od toho ešte ďaleko. V rozhovore pre Financial Times uviedol, že „metaverse nebude používať milióny ľudí, kým nebude ponúkať zážitky, ktoré milióny ľudí“ považujú za hodnotné.

Treba tiež poznamenať, že väčšie prijatie metaversa v tejto fáze by tiež zvýšilo rozsah technologického vylúčenia. Dôvodom je, ako poukazujú kritici takýchto myšlienok, že nie každý má zariadenie, ktoré nás „prenesie“ do virtuálnej reality. Pojednávania v metaverse by preto boli riešením pre pomerne úzku skupinu ľudí.

V súčasnosti sú podujatia, ako je vyššie opísaný pokus alebo koncerty konané v metaverse, len experimentmi. Na úplné prijatie takýchto riešení si pravdepodobne počkáme ešte mnoho rokov. Na samotnej technológii je potrebné ešte veľa pracovať. Žiaľ, ani grafika vo virtuálnych svetoch dnes nevyzerá veľmi dobre.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár