Svetový líder vo výrobe športového oblečenia, Nike Inc. oznámila akvizíciu RTFKT (vyslovuje sa „artefakt“). Podobne ako Nike, aj tá druhá ponúka topánky. Rozdiel je však v tom, že existujú len v digitálnej podobe.
Nike vstupuje do metaverza
Americký gigant v oblasti športového oblečenia Nike oznámil akvizíciu prostredníctvom príspevku na svojej oficiálnej webovej stránke. Spoločnosť opísala RTFKT ako „poprednú značku, ktorá využíva špičkové inovácie na poskytovanie zberateľských predmetov novej generácie, ktoré spájajú kultúru a hru“.
RTFKT je teraz súčasťou NIKE, Inc. rodina. 🌐👁🗨
RTFKT is now a part of the NIKE, Inc. family. 🌐👁🗨 pic.twitter.com/5egNk9d8wA
— RTFKT Studios (@RTFKTstudios) December 13, 2021
John Donahoe, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Nike, uviedol, že táto akvizícia bola krokom k digitálnej transformácii jeho spoločnosti. Zatiaľ tím Nike nezverejnil podmienky transakcie.
Naším plánom je investovať do značky RTFKT, služieb a rozvoja ich inovatívnej a kreatívnej komunity. Ďalšou vecou je rozšírenie digitálnej stopy a schopností Nike.
K spolupráci sa vyjadril aj Benoit Pagotto, jeden zo spoluzakladateľov RTFKT. Štúdio NFT bude podľa neho ťažiť zo „základnej sily Nike“. Riaditeľ dodal, že americká značka športového oblečenia je jediná, ktorá zodpovedá „hlbokej vášni pre inovácie, kreativitu a komunitu“.
RTFKT založili v januári 2020 Benoit Pagotto, Chris Le a Steven Vasilev. Spoločnosť využíva najnovšie herné motory, NFT, blockchainovú autentifikáciu a rozšírenú realitu na vytváranie jedinečných tenisiek a digitálnych artefaktov.
Podobné plány má aj najväčšia konkurencia
Začiatkom tohto mesiaca Adidas, ďalšia veľká značka považovaná za hlavného konkurenta Nike, uzavrela tri partnerstvá s dizajnom metaverse. Spoločnosť sa spojila s Punks Comic, GMoney a Bored Ape Yacht Club.
Populárna športová značka zverejnila video trailer oslavujúci túto spoluprácu. Zobrazuje GMoneyho, krypto pankáča a znudenú opicu letiacu spolu z vesmíru smerom k Zemi. Celá scéna sa odohráva v tóne „What a wonderful world“ od Louisa Armstronga.
Za zmienku stojí, že burza Coinbase zareagovala na reklamu Adidas. Sľúbila, že sa s nimi stretne v metaverze. Situácia sa odohrala pár dní po tom, čo športová značka potvrdila partnerstvo s platformou.