Netflix predstavuje nové predplatné, ktoré blokuje reklamy na kryptomeny a hazardné hry v Austrálii

Netflix predstavuje nové predplatné, ktoré blokuje reklamy na kryptomeny a hazardné hry v Austrálii

Netflix plánuje spustiť novú, lacnejšiu úroveň predplatného v Austrálii, ktorá bude zahŕňať reklamu. Platforma poznamenala, že má v úmysle zakázať reklamu kryptomien a platforiem hazardných hier.

0 komentárov

Newsletter news

Podľa správ sa očakáva, že nový model pre streamovacieho giganta sa objaví do konca roka. Označuje túžbu spoločnosti zvýšiť príjmy pri pomalom raste. Hovorca Netflixu pre The Sydney Morning Herald povedal, že spoločnosť stále rozhoduje o tom, ako aktualizáciu implementovať. Ďalej dodal:

„Stále sme v počiatočnom štádiu rozhodovania, ako spustiť lacnejšiu možnosť podporovanú reklamami. Žiadne konečné rozhodnutia zatiaľ nepadli. V tejto chvíli sú to všetko len špekulácie.“

Reklamy na kryptomeny v jednom vreci s hazardom a politikou

Podľa miestnych zdrojov sa budú môcť prihlásiť na odber iba domáci zákazníci, keď sa v Austrálii spustí nová vrstva reklamy. Stane sa tak pravdepodobne do novembra tohto roku. Okrem toho sa gigant streamovacích služieb rozhodol rezignovať na marketing akýchkoľvek produktov pre mladých. Popiera tiež reklamy na kryptomeny spolu s politickými reklamami a reklamami na hazardné hry. Zdroje tiež uviedli, že sa uvažuje aj o obmedzení farmaceutickej reklamy.

The Wall Street Journal minulý týždeň informoval, že Netflix zvažuje účtovať inzerentom približne 65 dolárov za každých 1 000 divákov. Vo vyhlásení sa dodáva, že v Austrálii o divákov Netflixu súťaží približne 28 platených alebo reklamou podporovaných streamovacích služieb.

Reklamy sa budú zobrazovať pred spustením programu aj počas neho. Podľa správy však tieto reklamy nebudú viditeľné pre predplatiteľov prémiového balíka.

Netflix sa vyhýba právnym problémom

Vlastník Facebooku, spoločnosť Meta Platforms Inc., bol začiatkom tohto roka zažalovaný austrálskou komisiou pre hospodársku súťaž a spotrebiteľov (ACCC). Dôvodom bolo zapojenie sa do „nepravdivého, zavádzajúceho alebo klamlivého správania zverejnením reklamných podvodov zahŕňajúcich prominentné austrálske verejné osobnosti“. Odvtedy aj Austrálska komisia pre cenné papiere a investície (ASIC) sprísnila svoju politiku voči ovplyvňovateľom kryptomien alebo tzv. „Finfluencerov“.

Keďže regulačné orgány sú po celom svete prísne, kryptomenové platformy tiež ustupujú od bežných reklamných podujatí. Kedysi ponúkali skvelé možnosti propagácie. Napríklad popredné kryptomenové spoločnosti vrátane Crypto.com neinzerovali počas víkendu Veľkej ceny Francúzska v roku 2022. Na rovnakú platformu sa obrátil aj britský Úrad pre normy reklamy (ASA) v súvislosti s dvomi reklamami z januára.

kryptomeny

Austrália sprísňuje kontrolu nad sektorom

Okrem toho Austrálsky úrad pre reguláciu obozretného podnikania (APRA) tento rok zverejnil plán politiky kryptomien. Zahŕňa aj počiatočnú stratégiu riadenia rizík, ktorú začlení do roku 2025. V nadväznosti n Austrálska komisia pre cenné papiere a investície (ASIC) zablokovala pilotnú verziu bankovej aplikácie CBA, ktorá zahŕňala aktíva v kryptomenách.

Minulý mesiac, s ohlásením cvičenia „mapovania tokenov“ s cieľom lepšie dohliadať na trh, austrálska vláda tiež začala nové pokusy regulovať kryptomenový priemysel. Podľa Australian Financial Review zriadila austrálska federálna polícia (AFP) aj špecializovanú pobočku na boj proti zločinom v oblasti kryptomien, praniu špinavých peňazí a iným nezákonným aktivitám.

Predseda ASIC Joe Longo tiež už skôr povedal:

„S toľkými novými investormi aktívnymi na finančných trhoch výskum vytvára naše chápanie retailových investorov a pomáha nám zvážiť, kde je naše regulačné úsilie zaručené.“

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár