Microsoft zavádza konverzačnú reklamu – ako ovplyvní Web3?

Spoločnosť Microsoft, ktorá začína čoraz viac vsádzať na umelú inteligenciu, predstavuje významnú inováciu. Konverzačné reklamy, ktoré boli práve zavedené, majú priniesť revolúciu v prístupe k online marketingu, pričom budú rešpektovať súkromie používateľov a nebudú ho porušovať. Má tento zázrak šancu vytlačiť tradičné reklamy založené na sledovaní aktivity používateľov?

od Martin Tkáč

Microsoft zavádza konverzačné reklamy s umelou inteligenciou – vydá sa touto cestou aj Google?

Conversational Ads boli zavedené vo vyhľadávači Bing, ktorý je integrovaný s umelou inteligenciou od OpenAI. Pôjde o reklamy typu „porovnaj a rozhodni sa“, ktoré majú spotrebiteľom pomôcť pri informovanom výbere. Produkty porovnáva umelá inteligencia, vďaka čomu majú používatelia pocit, že vedú rozhovor s akýmsi nákupným asistentom.

Zaujímavé je, že z prvých výskumov výkonnosti konverzačných reklám vyplýva, že v porovnaní s tradičnými online reklamami majú 1,8-násobne vyššiu mieru prekliku. Toho si je dobre vedomá aj spoločnosť Google, ktorá chce tento typ reklamy zaviesť aj do svojho vyhľadávača. Nový spôsob vyhľadávania potenciálnych nákupov na internete pomocou umelej inteligencie bol predstavený na tohtoročnej konferencii Google I/O v máji tohto roku.

Zavedenie konverzačných reklám vo vyhľadávaní Google je teda len otázkou času. Vzhľadom na rastúcu popularitu vyhľadávača Bing sa spoločnosť Google rozhodne zaviesť konverzačné reklamy už v prvom štvrťroku 2024. Je to výborná správa aj pre Web3, decentralizovanú verziu internetu.

Ako konverzačné reklamy ovplyvnia Web3?

Myšlienkou Web3 je decentralizovaný internet, v ktorom veľké korporácie nepredávajú vaše údaje inzerentom. Zdá sa, že konverzačné reklamy by sa mohli stať základom Web3, pretože sú založené na personalizovanom a pútavejšom prístupe k používateľovi. Takýto marketing zároveň eliminuje riziko zasahovania obrovských korporácií, ktoré zarábajú na spracovaní údajov používateľov.

Web3 marketing je v súčasnosti ešte veľmi málo rozvinutou oblasťou. Z tohto dôvodu by konverzačná reklama mohla zmeniť tvár marketingu na decentralizovanom internete. Integrácia tradičných marketingových aktivít s umelou inteligenciou je kľúčom k úspechu v oblasti Web3 marketingu.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár