Meta vsádza na metaverse
Meta (bývalý Facebook) stratila v očiach investorov veľa. Len za jeden deň koncom októbra klesla cena akcií spoločnosti o 25 percent zo 137 dolárov na 97 dolárov. Cenné papiere spoločnosti neboli také lacné až do roku 2016. Dnes za akciu zaplatíte len 113 dolárov. Viac sme o tom písali tu.
Spoločnosť sa z toho musí poučiť.
Všimnite si, že spoločnosť pracovala na hardvérových projektoch. Väčšinu z nich sa nepodarilo dokončiť, hoci značka zahŕňa napríklad VR okuliare. Oculus, pretože hovoríme o tomto projekte, mal byť úvodom do vytvorenia VR / AR sveta Meta. Pripomeňme si aj Portal, ktorého zariadenie malo umožňovať komunikáciu s priateľmi cez možnosť videorozhovorov v Messengeri. Nakoniec sa na trh nedostalo.
Taktiež mali prísť aj inteligentné hodinky, ktoré mali byť súčasťou metaverse.
Až teraz sa ukazuje, že spoločnosť sa vzdáva svojich hardvérových projektov, akými sú inteligentné hodinky, či Portal. Dôvod? Meta sa chce zamerať na samotný metaverse.
Ide o to, že metaverse už stojí túto spoločnosť až 15 miliárd dolárov ročne. Napriek tomu používateľov nepoteší. Virtuálny svet používa niečo vyše 200-tisíc ľudí. Používatelia, aj keď vstúpia do metaverse Meta, sa doň nevracajú. Dokonca aj grafika, ktorá sa spája s dizajnom z 90. rokov, je kontroverzná.
Firmy spomalia
Je však vhodné dodať, že znižovanie cieľovej čiary je súčasťou širšieho trendu. Až 95 percent spoločností revidujú svoje medzinárodné investičné plány – podľa prieskumu Outlook Pulse Survey, generálneho riaditeľa EY. Prieskum je založený na prieskumoch uskutočnených medzi generálnymi riaditeľmi spoločností z celého sveta.