Yosuke Matsuda už nebude prezidentom spoločnosti Square Enix. Je to kvôli NFT?

Yosuke Matsuda už nie je prezidentom spoločnosti Square Enix. Ide o jednu z popredných japonských herných spoločností. Bol zástancom používania NFT v produktoch spoločnosti. Bol práve tento inovatívny prístup príčinou toho, že prišiel o prácu?

od Simona

Newsletter news

Podivné rozhodnutia generálneho riaditeľa

Ak vám názov Square Enix nič nehovorí, pridáme len dve slová: „Final Fantasy“. Áno, za touto značkou stojí práve táto spoločnosť. Jej ďalšou známou produkciou je „Rise of the Tomb Raider“.

Spoločnosť však v posledných mesiacoch urobila niekoľko prekvapivých rozhodnutí vrátane predaja troch vývojárskych štúdií a práv na viac ako 50 herných značiek vrátane „Thief“, „Tomb Raider“ a „Deus Ex“. Samotný prezident Yosuke Matsuda pritom chcel s NFT urobiť revolúciu na trhu. Verejne vyhlásil, že očakáva, že „digitálny tovar sa stane oveľa bežnejším medzi širokou verejnosťou“.

Yosuke Matsuda prichádza o kreslo predsedu vďaka NFT?

Trh s NFT stále existuje a potichu rastie, ale na nákupné šialenstvo v roku 2021 môžeme zabudnúť. Prinajmenšom ešte niekoľko nasledujúcich mesiacov.

Nie je jasné, či to boli nápady súvisiace s NFT, ktoré Matsudu nakoniec potopili, ale faktom je, že už nebude zastávať funkciu výkonného riaditeľa spoločnosti Square Enix. Nahradí ho Takashi Kiryu, ktorý doteraz pôsobil ako riaditeľ pre stratégiu (v spoločnosti je od roku 2020).

Spoločnosť oficiálne oznámila, že „Yosuke Matsuda už nebude prezidentom spoločnosti Square Enix. Túto úlohu prevezme Takashi Kiryu“. Dodala, že najzainteresovanejšia strana čaká na zhromaždenie akcionárov, ktorí majú schváliť jeho novú pozíciu.

Konečné rozhodnutie bude prijaté v priebehu niekoľkých mesiacov – po dvoch stretnutiach akcionárov, ktoré sú naplánované na máj a jún 2023. Matsudov osud je tiež neznámy – nevieme, či len zmení pozíciu, alebo bol prepustený a musí si hľadať prácu v inej spoločnosti. V oficiálnom vyhlásení sa uvádza, že „uprostred rýchlo sa meniaceho podnikateľského prostredia, ktoré obklopuje trh so zábavou, je cieľom navrhovanej zmeny preformulovať manažérsky tím tak, aby sa prispôsobil neustále sa vyvíjajúcim technologickým inováciám a maximalizoval kreativitu skupiny spoločnosti s cieľom poskytovať ešte lepšiu zábavu zákazníkom na celom svete“.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár