Kia NFT pokryla náklady na adopciu 22 000 zvierat bez domova

Kia NFT pokryla náklady na adopciu 22 000 zvierat bez domova

Americká divízia Kia uviedla na trh svoju prvú kolekciu NFT začiatkom tohto roka. Cieľom je získať finančné prostriedky pre americkú neziskovú organizáciu, ktorá sa snaží odbremeniť preplnené útulky pre zvieratá.

0 komentárov

Newsletter news

Kia hradí náklady na adopciu zvierat bez domova

Automobilka získala 100 000 dolárov pre neziskovú organizáciu The Petfinder Foundation vydražením tisícok NFT s robotickými šteniatkami. Táto suma – plus ďalších 500 000 dolárov od spoločnosti Kia – už pokryla náklady na adopciu viac ako 22 000 zvierat v útulkoch.

NFT, spustený vo februári 2022, obsahuje Robo Dog. Maskotom spoločnosti je robot šteniatka, ktorý sa minulý rok objavil v spote Kia Super Bowl. Kia tak podporila rastúci trend darov prostredníctvom nezameniteľných tokenov. NFT už využili okrem iného na získanie finančných prostriedkov pre uväzneného zakladateľa Hodvábnej cesty, ako aj spoločnosti ako Starbucks na charitatívne účely. Taktiež vznikol aj londýnsky NFT automat, so zámerom získať financie na pomoc ťažko chorým deťom.

Cez blockchain Tezos bolo bezplatne vydaných približne 10 000 takzvaných „priechodov na adopciu“ vo forme NFT. Ďalších 10 000 generatívnych verzií tokenov bolo uvedených do predaja o týždeň neskôr v súvislosti s zápasom hviezd NBA 18. februára.

Digitálne zberateľské predmety sa neskôr v ten deň vypredali na trhu Sweet NFT a vygenerovali 100 000 dolárov. K vyzbieranej sume prispela aj séria drahších a vzácnejších NFT.

Sweet bol vybraný „kvôli celkovému pochopeniu smerovania značky Kia a užívateľsky prívetivej platforme, ktorá podporuje aj iné ako kryptomenové platobné metódy,“ uviedol hovorca spoločnosti vo vyhlásení.

Slow Motion Running GIF by Animal Planet

Viac ako 20 000 zvierat našlo nový domov

Na vrchole pandémie Covid-19 plánovala americká pobočka Kia smer svojich ďalších charitatívnych aktivít. V jednom momente jej vedenie zaznamenalo výrazný nárast adopcií zvierat, známych aj ako „pandemické šteniatka“. Pozorovanie nakoniec viedlo k vytvoreniu zbierky NFT.

„Kia chcela urobiť niečo iné s popularitou NFT, ako aj s predpovedanou popularitou Robo Dog zo spotu Super Bowl“ povedal hovorca.

Národná nezisková organizácia The Petfinder Foundation spolupracuje s útulkami pre zvieratá a skupinami pre adopciu po celých Spojených štátoch. Prostriedky na svoju činnosť získava najmä priamymi peňažnými darmi a súvisiacimi dotáciami. Vďaka kampani našlo nový domov až 22 422 zvierat.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár