Instagram oznamuje partnerstvo s Polygonom a spúšťa vlastnú obchodnú platformu NFT

Gigant sociálnych médií – Instagram – oznámil, že v rámci partnerstva s Polygonom spustí trh venovaný obchodovaniu s nevymeniteľnými NFT tokenmi. Trhovisko umožní používateľom vydávať a predávať tokeny, ktoré vytvorili.

od Simona

Newsletter news

Instagram spája sily s Polygonom

Vo štvrtok 3. novembra gigant sociálnych médií oznámil, že čoskoro umožní svojim používateľom vydývať NFT tokeny na svojej platforme. Platforma tiež spustí špecializovaný trh na obchodovanie s týmto typom tokenov.

Spočiatku Instagram umožní predaj NFT prostredníctvom svojej aplikácie. Neskôr budú používatelia presmerovaní na externý trh, kde môžu predávať svoje digitálne diela.

Instagram navyše vydá novú súpravu nástrojov, ktorej cieľom bude pomôcť používateľom orientovať sa na novo spustenom trhu. Budú použité na vyradenie a predaj NFT. V rámci toho platforma spojila svoje sily s Polygon, sieťou, ktorá škáluje transakcie prebiehajúce v blockchaine Ethereum.

„Tvorcovia budú môcť čoskoro vytvárať svoje vlastné digitálne zbierky na Instagrame a predávať ich fanúšikom na platforme aj mimo nej. Budú mať k dispozícii komplexnú sadu nástrojov od tvorbya prezentácie až po predaj. Ľudia môžu jednoducho podporiť svojich obľúbených tvorcov nákupom digitálnych zbierok priamo z Instagramu,“ bolo napísané v oznámení.

Social Media Love GIF by Lumps

Z oznámenia sa dozvedáme, že aj Meta Marka Zuckerberga pracuje na rozšírení svojej ponuky digitálnych zberateľských predmetov, ktoré bude možné zdieľať cez Instagram:

„Rozširujeme aj typy digitálnych zberateľských predmetov, ktoré je možné prezentovať na Instagrame, aby zahŕňali video a pridali podporu pre blockchain Solana a peňaženku Phantom, okrem blockchainov a peňaženiek, ktoré už podporujeme. Informácie o vybraných kolekciách, kde boli metadáta obohatené o OpenSea, ako napríklad názov kolekcie a popisy, budú teraz dostupné na Instagrame.“

Napriek výraznému poklesu objemu transakcií s nevymeniteľnými NFT tokenmi v roku 2022 Meta nepoľavuje v ďalšej práci v tomto sektore. Spoločnosť nedávno zverejnila správu o svojich výnosoch za druhý štvrťrok 2022. Meta podľa nej zaznamenala veľmi veľkú stratu 3,7 miliardy dolárov. Generálny riaditeľ spoločnosti Meta – Mark Zuckerberg – napriek tomu zostáva presvedčený, že spoločnosti sa podarí prekonať akékoľvek nepríjemnosti a že sa odrazí. Svedčia o tom okrem iného investície spoločnosti do sektora kolieskových korčúľ na Instagrame a AI.

Mark Zuckerberg komentuje:

„Bolo dobré vidieť pozitívnu trajektóriu našich trendov zapojenia v tomto štvrťroku z produktov, ako sú kolieskové korčule a naše investície do AI,“ komentuje Mark Zuckerberg.

„Dávame energiu a zameriavame sa na naše hlavné obchodné priority, ktoré otvárajú krátkodobé aj dlhodobé príležitosti pre Meta a ľudí a spoločnosti využívajúce naše služby.“

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár