Google povoľuje reklamy spoločností na kryptotrhu

od Martin Tkáč

Nová politika spoločnosti Google umožňuje spoločnostiam pôsobiacim na trhu s kryptomenami inzerovať svoje služby prostredníctvom prehliadača.

Google a reklama spoločností z trhu kryptomien

Google v stredu zrušil takmer trojročný zákaz propagovať reklamy spoločností z kryptosveta ako sú napríklad burzy.

Od 3. augusta môžu inzerenti ponúkajúci služby a peňaženky pre digitálne aktíva, kryptoburzy pôsobiace v USA, inzerovať svoje produkty a služby, ak spĺňajú nasledujúce požiadavky a majú certifikáciu Google.

Nová politika je krokom správnym smerom, ale hlavne v prípade registrovaných búrz. Naopak, „reklama súvisiaca s ICO, obchodnými protokolmi DeFi alebo inak propagujúca nákup, predaj alebo obchodovanie s kryptomenami alebo súvisiacimi produktmi“ je stále zakázaná. Rovnako ako agregátory správ a analytické služby.

Čudná politika

Pravidlá spoločnosti Google v oblasti reklamy na kryptomeny si často odporovali. Odborníci ich často považovali za „neférové“.

V marci 2018 spoločnosť Google po vzore Facebooku a Twitteru zmenila pravidlá upravujúce reklamu na finančné produkty v systéme Google AdWords. Čo to znamenalo v praxi? Odstránenie reklám na kryptomeny alebo Initial Coin Offerings (ICO) ale aj kryptoburzy, kryptomenové peňaženky a poradenstvo v oblasti obchodovania s kryptomenami.

Dokonca sa to dostalo do bodu, keď spoločnosť v jednom okamihu zaradila na čierny list slova „Ethereum“ vo svojom reklamnom systéme.

„Nemáme sklenenú guľu, aby sme vedeli, kam nás budúcnosť v prípade kryptomien povedie, videli sme však dosť škody pre spotrebiteľov alebo potenciál ublížiť spotrebiteľom a preto je to zóna, ku ktorej sa chceme priblížiť maximálne opatrne“

argumentoval vedúci oddelenia produktového manažmentu Scott Spencer.

Nové pravidlá však znamenajú, že sa všetko pomaly vracia do starých koľají.

zdroj: pixabay.com, bitcoin.pl

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár