Ford, americká automobilka, sa chystá vstúpiť do sveta metaverse a Web3 po podaní 19 žiadostí o ochrannú známku, aby do svojich áut priniesla virtuálne zážitky a NFT.
Žiadosti o ochrannú známku podané 2. a 6. septembra na Úrade pre patenty a obchod Spojených štátov amerických (USPTO) sú navrhnuté tak, aby chránili digitálny typ vozidla a propagovali online peňaženky prostredníctvom online maloobchodného modelu, ktorý má nevymeniteľné tokeny (NFT) a digitálne zberateľské predmety.
Ochranné známky spoločnosti NFT pokrývajú obľúbené značky automobilov Ford.
Ako napríklad Mustang, Lincoln a Bronco. Spoločnosť bude ponúkať aj zábavné služby, ako je online poskytovanie virtuálnych áut, SUV, nákladných a dodávkových vozidiel, dielov a príslušenstva pozemných vozidiel a oblečenia na použitie vo virtuálnych prostrediach určených na zábavné účely.
Snaží sa tiež realizovať online výstavy prostredníctvom virtuálnej reality a rozšírenej reality.
Mike Kondoudis, právnik ochrannej známky, napísal na Twitteri:
FORD robí veľký krok smerom k Metaverse! Spoločnosť podala 19 žiadostí o ochrannú známku pre všetky svoje hlavné značky a tvrdila, že má v internetovom obchode NFT plány pre: virtuálne autá, nákladné autá, dodávky a oblečenie.
NFT sú trendy v automobilovom priemysle
Jedna zo správ odhalila, že Ford plánuje vytvoriť vlastnú platformu NFT na propagáciu digitálnych umeleckých diel iných ľudí zdieľaním svojho portfólia online.
Ford nie je jedinou automobilkou v trende metaverse a NFT. Začiatkom tohto mesiaca sa juhokórejský výrobca Renault Korea Motor spojil so spoločnosťou Sandbox s cieľom ponúknuť automobilový zážitok, ktorý prešiel masívnou digitálnou transformáciou poháňanou kľúčovými trendmi blockchainu, ako je konektivita a riešenia založené na Web3.
Výrobcovia automobilov investujú do NFT
V júni britská automobilka McLaren v spolupráci s InfiniteWorld, platformou infraštruktúry metaverse, spustila odnož Formuly 1, ktorú vytvára pretekársky kolektív NFT a poskytuje zákazníkom hlbší digitálny zážitok z pravého NFT a digitálneho umenia reprezentujúceho luxusné superautá a hyperautá McLaren.
Globálny trh metaverse sa v roku 2021 odhaduje na 38,85 miliardy dolárov a podľa výskumnej správy Grand View sa očakáva ďalší rast na 240 miliárd dolárov do roku 2030. Z najnovších bolo v roku 2022 technologickými gigantmi a maloobchodníkmi podaných najmenej 5 800 žiadostí proti USPTO, čo predstavuje veľký pokles oproti predchádzajúcemu roku, keď počet žiadostí o NFT dosiahol 2 087.