FIFA vytvára svoju platformu NFT – FIFA + Collect

FIFA kráča v stopách NBA a skúma možnosti blockchainu. Teraz uvádza na trh novú platformu NFT. Tá bude spustená na základe Algorandu. Ide o pokračovanie existujúceho partnerstva, ktoré bolo založené medzi oboma stranami.

od Simona

Newsletter news

FIFA + Collect

Platforma sa bude volať „FIFA + Collect“ a bude podľa mnohých návrhov inšpirovaná kolekciou Top Shot, NFT ligy NBA. FIFA si chce pomocou série pripomenúť najslávnejšie momenty svojej histórie.

FIFA + Collect má byť uvedená na trh v septembri tohto roku a má byť „lacnou a dostupnou pre všetkých futbalových fanúšikov“ platformou NFT.

Vo vyhlásení o novom projekte obchodná riaditeľka FIFA Romy Gai uviedla:

„Toto vzrušujúce oznámenie signalizuje, že zberateľské predmety FIFA budú dostupné pre každého futbalového fanúšika, čím sa demokratizuje možnosť vlastniť takpovediac časť majstrovstiev sveta vo futbale. Podobne ako športové memorabílie, aj toto je príležitosť pre fanúšikov na celom svete spojiť sa so svojimi obľúbenými hráčmi.“

fifa

Spolupráca s Algorand

Algorand (ALGO) je partnerom FIFA. Oba subjekty nadviazali spoluprácu pri propagácii majstrovstiev sveta, ktoré sa budú konať v máji tohto roku. Dohoda medzi oboma subjektmi zahŕňa aj propagáciu majstrovstiev sveta žien, ktoré sa budú konať až v roku 2023.

„Spolupráca znamená, že Algorand sa stáva oficiálnou blockchain platformou FIFA a poskytne oficiálnu peňaženku. Podľa sponzorskej zmluvy bude Algorand regionálnym partnerom FIFA World Cup Katar 2022 v Severnej Amerike a Európe a oficiálnym sponzorom FIFA Women’s World Cup Australia a Nový Zéland 2023,“ uvádza sa v májovej tlačovej správe.

FIFA potom vysvetlila futbalovým fanúšikom dôležitosť novej technológie:

„Blockchainy umožňujú trvalé zaznamenávanie a distribúciu neupraviteľných údajov cez digitálne siete, pričom uľahčujú inovácie a zaisťujú bezpečnú, nedotknuteľnú výmenu hodnôt a aktív, ako sú nevymeniteľné tokeny (NFT).“

Dodal tiež, že „podľa dohody bude Algorand tiež pomáhať FIFA pri ďalšom rozvoji jej stratégie digitálnych aktív, zatiaľ čo FIFA bude poskytovať sponzorské zdroje vrátane reklamy, mediálneho vystavenia a propagačných príležitostí.“

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár