Coinbase kvôli vážnej chybe stráca dôveru zákazníkov

od Martin Tkáč

27. augusta spoločnosť Coinbase omylom odoslala e-mail 125 000 svojim zákazníkom, že ich nastavenia dvojfaktorovej autentifikácie (2FA) boli zmenené. Poskytnuté informácie okamžite spôsobili lavínu komentárov, pocit nebezpečenstva a neistotu ohľadom ďalšej bezpečnosti medzi užívateľmi.

Zákazníci spoločnosti Coinbase prepadajú panike?

Chaos a stratená dôvera

Americká burza kryptomien Coinbase poskytla svojim klientom na víkend solídnu porciu stresu. V piatok 27. augusta platforma omylom odoslala 125 000 svojim používateľom informácie o zmene nastavení dvojfaktorovej autentifikácie. Prirodzenou reakciou príjemcov bola v prvom rade myšlienka poukazujúca na útok hackerov a krádež ich zdrojov uložených na Coinbase.

O dva dni neskôr v nedeľu, burza prostredníctvom svojho účtu na Twitteri urobila oficiálne vyhlásenie v ktorom uviedla, že sa všetkým ospravedlňuje a ľutuje situáciu. Coinbase poznamenal, že si je vedomý toho, že tieto chyby v komunikácii sa nevytvárajú, ale oslabujú vzťahy so zákazníkmi a spôsobujú deficit dôvery v platformu:

Zameriavame sa na budovanie dôvery a bezpečia v kryptokomunite, aby bol otvorený finančný systém, ktorý všetci chceme, realitou. Uvedomujeme si, že takéto problémy môžu tejto dôvere uškodiť.

Napriek ospravedlneniu zo strany Coinbase veľká skupina používateľov reagovala v strachu z útoku na svoje účty a rozhodla sa okamžite zmeniť heslá zabezpečujúce ich účty. Niektorí z nich sa rozhodli vybrať prostriedky vedené na burze. Uprostred vlny komentárov na sociálnych sieťach si možno tiež všimnúť, že panika však nie je jediným problémom. Veľa ľudí tvrdí, že v skutočnosti nemá prístup k svojim účtom.

Aplikácia stále hovorí „máme problémy s pripojením“, zatiaľ čo ostatní používatelia Coinbase, ktorých poznám, ktorí včera nedostali SMS, sa nemôžu stále prihlásiť.

Coinbase navyše ako náhradu za svoju chybu deklarovala, že každému z príjemcov správy vráti 100 dolárov v kryptomenách. Niektorí príjemcovia potvrdili prijatie finančných prostriedkov, niektorí stále čakajú. Diskusia na sociálnych sieťach stále prebieha. Medzi mimoriadne odlišnými názormi v komentároch je tiež možné vidieť pozitívne prijatie toho, ako rýchlo a efektívne spoločnosť Coinbase reagovala na túto situáciu.

Podpora Coinbase potrebuje zlepšenie

Vyššie uvedená udalosť však nie je prvýkrát, čo majú používatelia Coinbase právo cítiť sa znepokojene a nespokojne s kvalitou služieb platformy. Minulý týždeň sme písali o tom, že veľká skupina ľudí postihnutých podvodom od hackerov nemôže počítať s podporou. Zákazníci spoločnosti Coinbase podali na spoločnosť od roku 2016 viac ako 11 000 sťažností. Išlo o to Federálnu obchodnú komisiu a Úrad pre finančnú ochranu spotrebiteľa. Väčšina z nich sa týkala zákazníckych služieb

zdroj: bitcoin.pl, pixabay.com

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár