Aura Blockchain by mohla zachrániť módny priemysel v boji proti falšovaným produktom

od Simona

Luxusné módne značky prekračujú súčasnú traumu priemyslu kryptomien, aby vytvorili „digitálne dvojičky“ pre svoje dizajnérske produkty.

NEWSLETTER okrypte.sk

Luxusní giganti LVMH Prada a Cartier sa spojili, aby spustili Aura Blockchain Consortium. Nezisková platforma, ktorej cieľom je vytvoriť digitálne dvojča pre svoje módne produkty. Platforma využíva technológiu blockchain, ktorá je transparentná a nemenná, aby zabezpečila, že spotrebitelia týchto značiek budú kupovať pravé kópie.

Vďaka blockchainu Aura vytvára jedinečné digitálne identifikátory pre luxusné produkty. K dnešnému dňu je na platforme zaregistrovaných 20 značiek a na zozname je viac ako 17 miliónov produktov. Daniella Ott, generálna tajomníčka platformy, poznamenala, že zatiaľ čo značky sú konkurentmi, spoločne pracujú na tejto technológii, aby napredovali rýchlejšie a najbezpečnejším možným spôsobom.

Potreba spolupráce medzi luxusnými módnymi domami nie je ďaleko. V roku 2021 priemysel stratil takmer 100 miliónov dolárov kvôli falšovaným výrobkom. A do konca roka sa očakáva, že toto číslo bude ešte vyššie. Okrem straty príjmov čelia značky riziku falšovania dobrého mena.

Energetická účinnosť a možnosť podvodu

Systém Aura funguje tak, že vytvára kompendium informácií o týchto produktoch. Vrátane dátumu výroby, druhu materiálu a počtu vyrobených kusov v danej dávke. Podľa Otta Aura ponúka šifrovanie na vojenskej úrovni vytvorením digitálneho dvojčaťa pre fyzické predmety a je možné k nemu pristupovať prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo webovej aplikácie platformy.

Zatiaľ čo technológia blockchain bola kritizovaná za jej ekologickosť a energetickú účinnosť, Aura hovorí, že tento trend porušuje. Ott prezradil, že ako súkromný blockchain spotrebuje zlomok energie, ktorú využívajú verejné blockchainy ako Bitcoin a Ethereum.

Aura prichádza s ďalšou funkciou, ktorá umožňuje značkám filtrovať typ informácií, ktoré sú umiestnené v zozname. A jednoduché použitie znamená, že značky môžu začať s technológiou s nulovými znalosťami.

Čo sa týka manažmentu, väčšiu rolu v rozhodovacom procese zohrávajú zakladajúce spoločnosti, ktoré sa najviac podieľali na vývoji Aury. Ostatné spoločnosti, ktoré sa pripájajú k platforme, sú povinné zaplatiť licenčný poplatok.

Ott však varuje spoločnosti, aby si dávali pozor na obmedzenia technológie blockchain. Varuje, že značky by mali mať dobré vzťahy so svojimi dodávateľmi, inak „blockchain nepomôže“ kvôli potenciálnym chybám pri vstupe.

Aura blockchain

Ďalšie využitie blockchainu v luxusnom priemysle

Minulý týždeň spoločnosť Balmain oznámila partnerstvo s Jeffom Coleom s cieľom zvýšiť povedomie o svojej novej kolekcii tenisiek Unicorn pomocou NFT. Audemars Piguet a Vacheron Constantin sa pripojili k parížskej open-source blockchain platforme Arianee, aby využili ponuku NFT.

Zbierka fotografií Karla Lagerfelda tiež využíva blockchain na overenie ich originality a Mercedes-Benz sa pripojil k Aure, aby vytvoril NFT pre majiteľov áut tejto značky. Ott dúfa, že „privedie do Aury každú luxusnú značku“, vrátane kozmetiky, nábytku a dokonca aj parfumov.

zdroj: blockchain.news

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár