Podľa prieskumu Deloitte až 93 % amerických predajcov, ktorí zaviedli platby kryptomenami, zaznamenalo nárast počtu zákazníkov. Čo ďalšie vyplynulo zo štúdie?
Oplatí sa akceptovať kryptomeny
Štúdiu s názvom „Merchants Getting Ready for Crypto“ pripravila audítorská a poradenská spoločnosť Deloitte v spolupráci so spoločnosťou PayPal. Prieskum sa uskutočnil od 3. do 16. decembra medzi celkovo 2 000 vedúcimi pracovníkmi z rôznych maloobchodných spoločností v USA. Boli medzi nimi zástupcovia módneho, kozmetického, elektronického či hotelového priemyslu.
73 % spoločností plánuje v najbližších troch rokoch integrovať platby v kryptomenách. Okrem toho viac ako 50 % veľkých maloobchodníkov (tých, ktorých tržby presahujú 500 miliónov dolárov) v súčasnosti minie najmenej 1 milión dolárov na vybudovanie infraštruktúry na platby bitcoinami a altcoinami. Viac ako 60 % komerčných spoločností má v úmysle investovať viac ako 500 000 USD do výstavby takejto infraštruktúry.
26 % predajcov ponúka možnosť platiť nejakým druhom digitálnej meny. Do tejto kategórie patria napríklad Chipotle, Gucci a AMC Entertainment.
Podľa prieskumu 85 % maloobchodníkov očakáva, že platby kryptomenami budú „všadeprítomné“ v ich odvetviach v priebehu nasledujúcich piatich rokov.
Neamerické subjekty čoraz častejšie zavádzajú platby kryptomenami. Príkladom je thajský turistický sektor a španielsky futbalový klub RCD Espanyol, prvý tím La Ligy, ktorý akceptuje kryptomeny.
93 % amerických spoločností, ktoré sú otvorené kryptomenám, zaznamenalo nárast počtu zákazníkov.
Motivačné faktory, výzvy a riešenia
Podľa prieskumu je prijatie platieb v kryptomenách poháňané najmä nadšením zákazníkov pre túto triedu aktív. 64 % spoločností tvrdí, že zákazníci požiadali o takéto integrácie a 83 % očakáva, že záujem o takéto platby sa v roku 2022 ešte zvýši.
Približne polovica spoločností verí, že prijatie kryptomien zlepší kvalitu služieb. Podobný počet verí, že bitcoiny k nim prilákajú viac zákazníkov, pričom 40 % uviedlo, že po zavedení BTC platieb budú považované za „moderné“.
Najväčšou výzvou (45 %) pri adopcii kryptomien je samotná integrácia platobných systémov s digitálnymi zdrojmi.
Ďalšími prekážkami boli bezpečnostné problémy (43 %), meniace sa predpisy (37 %), volatilita kurzov kryptomien (36 %) a nedostatok rozpočtu (30 %).
Deloitte očakáva, že „nepretržité vzdelávanie“ poskytne veľmi potrebnú regulačnú jasnosť a odstráni obavy a neistotu okolo prijatia kryptomien.
zdroj: decrypt.co