11 slávnych spoločností s prevádzkami v metaverse

Metaverse – vďaka rebrandingu Facebooku tento pojem pozná prakticky každý. Paralelný digitálny svet sa rozvíja čoraz dynamickejšie a láka mnoho známych značiek. Tie vidia jedinečnú príležitosť vo vytváraní vlastných virtuálnych predajní. V tomto článku sa pokúsime vysvetliť, prečo je to tak.

od Martin Tkáč

NEWSLETTER okrypte.sk
Obsah

Čo je metaverse?

Metaverse je termín používaný na opis virtuálneho sveta, v ktorom môžeme tráviť čas robením rovnakých vecí ako v reálnom svete. Využitie nových technológií môže poslúžiť nielen hráčom alebo užívateľom, ktorí chcú dlhší kontakt cez sociálne siete. Metaverse je prelomovým priestorom aj pre firmy. Nové technológie umožňujú automatizovať mnohé procesy, osloviť viac zákazníkov a uľahčiť spoluprácu medzi zamestnancami.

Viac o metaverse sa dočítate v našej komplexnej sekcii.

Do Metaverse prichádzajú veľké značky

Niet divu, že veľké značky majú o metaverse záujem – ako si môžete prečítať v správe DappRadar, projekty zasadené do virtuálneho sveta zaznamenali v minulom roku výrazný nárast hodnoty. Postupom času zároveň môžeme očakávať dynamický prílev nových používateľov.

Na využívanie služieb zasadených do digitálnej reality si pomaly všetci zvykáme. Virtuálne pobočky pre nás môžu byť oveľa atraktívnejšie vďaka možnosti zažiť nové, rozvíjajúce sa technológie.

Poďme sa teda pozrieť, ktoré firmy už majú svoje pobočky v metaverse.

Samsung

Juhokórejský technologický gigant Samsung otvoril digitálnu verziu svojho newyorského vlajkového obchodu 837. Nedávno môžete navštíviť jeho interaktívnu verziu v Decentraland metaverse. Virtuálny obchod 837X bol prehliadkou najnovších úspechov spoločnosti na výstave Consumer Electronics Show vo Vegas.

Zariadenie je rozdelené do troch častí: Divadlo konektivity, Les trvalo udržateľného rozvoja a Divadlo konektivity, Les udržateľnosti a Stupeň prispôsobenia. Predajňa Samsung v Decentralande bude otvorená na obmedzený čas, takže ju určite navštívte. Spoločnosť však v budúcnosti plánuje spustiť ďalšie obchody 837X na iných platformách.

Coca-Cola

V roku 2021 vydala Coca-Cola svoju prvú kolekciu NFT. Premiéru sprevádzalo podujatie v Decentralande, ktoré sa konalo na Deň priateľstva 30. júla. Coca-Cola zorganizovala virtuálne podujatie na vrchole svojej digitálnej budovy v podobe obrovskej plechovky od koly. Účastníci mohli vyhrať veľmi vzácne oblečenie na použitie v metaverze Decentraland, ako aj zúčastniť sa aukcie balíkov Coca-Cola Friendship Box NFT.

Nike

V decembri 2021 spoločnosť Nike získala RTFKT Studios, digitálnu módnu značku so silným zastúpením v komunite NFT. V dôsledku toho spoločnosť Nike získala prístup k pripraveným avatarom CloneX v metaverse. RTFKT už predstavilo rôzne virtuálne oblečenie, vrátane NFT, na použitie v Decentralande. Športová spoločnosť má tiež svoj vlastný virtuálny obchod, kde predáva NFT, ktoré potom možno vymeniť za fyzické predmety, ako napríklad exkluzívnu športovú obuv. To všetko robí Nike jednou z najaktívnejších módnych značiek v metaverse.

Adidas

Adidas nielenže získal pozemky vo virtuálnom svete The Sandbox, ale tiež spustil kolekciu NFT v spolupráci s Punks Comics, Gmoney a Bored Ape Yacht Club. Najmä posledná uvedená spolupráca pritiahla veľkú pozornosť – BAYC je jednou z najznámejších a najexkluzívnejších komunít NFT. Dlho očakávaná premiéra Originals: Into the Metaverse sa však nezaobišla bez kontroverzií – kupcov si našlo len 10 000 z 30 000 dostupných NFT.

Louis Vuitton

Módny dom Louis Vuitton urobil pri príležitosti 200. výročia niečo prekvapivé. Spoločnosť sa zamerala na moderný marketing a vydala Louis The Game, dobrodružnú logickú hru, v ktorej mohli hráči zbierať NFT. Toto bol prvý veľmi vážny krok LV v metaverze. V hre hráte za Vivienne, ktorá musí cestovať cez šesť pulzujúcich miest, aby nazbierala všetkých 200 sviečok. Hru je stále možné nájsť v obchode Google Play a App Store.

Burberry

V roku 2021 sa Burberry spojilo s Mythical Games, aby zaviedlo značkové NFT do hry Blankos Block Party. Séria sa okamžite vypredala, pretože hráči sa dočkali exkluzívnych a limitovaných balíčkov. Náramky Burberry stoja iba 25 dolárov, zatiaľ čo herná postava – Burberry Sharky B – bola k dispozícii za 300 dolárov. NFT nestratili svoju popularitu – postava Sharky B sa teraz na trhu s náhradnými dielmi predáva za najmenej 700 dolárov.

Domino’s Pizza

Jesť pizzu vo virtuálnom zariadení pravdepodobne nikdy nebude možné, avšak občania USA si môžu objednať jedlo domov pri návšteve reštaurácie v Decentraland metaverse. Toto je príklad skutočne brilantného marketingu – Domino’s našiel priestor bez konkurencie, a preto môže byť prvou voľbou prieskumníkov virtuálneho vesmíru. Ako vidíte, podnikanie v metaverse môže dopĺňať podnikanie v reálnom svete.

Sotheby’s

Umenie NFT vstúpilo do hlavného prúdu v roku 2021 a kľúčovú úlohu v tom zohrala aukčná sieň Sotheby’s. Virtuálna kópia ich galérie bola vytvorená v Decentralande. V jej priestoroch sa konajú aukcie umeleckých diel formou NFT.

The Walking Dead

Značka Walking Dead je oveľa viac než len televízny seriál. Kultová séria sa dočkala pokračovaní a spin-offov, všelijakých vychytávok a teraz aj hier, ktoré si zarobia. The Walking Dead Empires bude súčasťou ekosystému Gala Games, ktorý hráčom umožní vlastniť pôdu, získavať a obchodovať so zdrojmi.

Aj keď hra založená na The Walking Dead nie je žiadnou novinkou, je to prvýkrát, čo hráči môžu vlastniť kúsok sveta. Okrem toho vlastníctvo pôdy môže generovať pasívny príjem, zatiaľ čo tí, ktorí prežili v hernom svete, môžu zarábať peniaze obchodovaním. V blízkej budúcnosti prinesie komiksová spoločnosť Skybound aj The Walking Dead do metaverza s The Sandbox.

Atari

Atari, ikonická herná spoločnosť, tento trend veľmi rýchlo pochopila a presunula sa do virtuálnych svetov ako Decentraland a The Sandbox. V ich metaverse oživuje svoju sériu hier.

JPMorgan

Wall Street banka JPMorgan otvorila svoju prvú pobočku vo virtuálnom svete Decentraland začiatkom tohto roka. Stal sa tak prvým veriteľom, ktorý sa objavil v metaverze. Zákazníci obchodu Onyx môžu využiť balík bankových služieb založených na Ethereu. JPMorgan tiež vydala správu analyzujúcu, ako môžu iné spoločnosti používať metaverse.

Prečítaj si aj

Zanechaj svoj komentár